فرهود آذرسینا + احساس بی سوادی

* این پسره فرهود آذرسینا آبروی هرچی ایرانی رو برده! حالا این کارش باعث شده همه بگن مسلمونا اینجوری، ایرانیها اونجوری! طرف کاردرست هم هست. اگه اسمشو توی گوگل سرچ کنین میبینین که چقدر مقاله درست و حسابی در زمینه مکانیک سیالات داره!
اصلاها این بچه های شریف ذاتا خلن! چه برسه به اینکه دانشجوی دکترا هم باشن! مطمئن باشید طرف اونقدر توی خوابگاه شریف فیلم پ.و.ر.ن.و دیده که فکر کرده حالا چیزیم نمیشه همچین کاری رو توی آسانسور بکنه! دختره هم دیگه زیادی خودشو لوس کرده که من افسردگی گرفتم و دیگه نمیتونم هیچ کاری بکنم و این حرفا! این بدبختو سه ماه از تحصیل اخراج کردن که هیچی! کلیم جریمه نقدی باید پرداخت کنه! تازه زندان هم باید بره! آدم دلش میسوزه! استدلالش جالب بوده! کنترلمو از دست دادم! هه! فکر کرده کانادا هم مثل ایرانه که انواع اقسام متلکها و تماس های مزاحم توی تاکسی و اتوبوس و خیابون سر دختر مردم بیارن و دختره بدبخت نتونه ثابت کنه!
پ.ن: اینکه ایشون دقیقا چیکار کرده رو معذوریم از نوشتن! اولا سه سوت قیلطر خواهیم شد و دوما اینکه واقعا رویمان نمی شود. شما هم در کامنتا رعایت نمائید :دی برای اطلاع بیشتر نتایج گوگل رو بخونین
پ.ن ۲: مرتبط: بوسه بیشرمی

* امروز این خانومه توی اتوبوس توصیه خوبی به من کرد: اینکه تا زمانی که دیگران یعنی دشمنان شما از دستتون ناراضی و دلشکسته باشن دعاهاتون به هیچ جا نمیرسه. می گفت سعی کنید همه رو ببخشید. حتی اگه کسی باهانون بدرفتاری کرد، دلش رو نشکنین.
البته خوب تحقق همچین چیزی برای ما جوونا که شر و شورمون زیاد هست و زود جوش میاریم خیلی کار سختیه ولی خوب اگه چیز مهمی رو داریم از خدا طلب میکنیم فکر می کنم بهتره به ازاش و قبلش یکسری از بندگانش رو ببخشیم. هر چند یه چند نفری هستن که هر کاری میکنم میبینم بخشش کامل اونا برام واقعا سخته… همه ما توی زندگیمون آدمهایی قرار گرفتن که مصیبتهایی سرمون آوردن و به ازاش به اجبار و ناخواسته مسیر زندگیمون رو تغییر دادیم. مسیری که شاید خیلی مورد دلخواه ما نبوده و همین باعث میشه خیلی سخت و یا اصلا نتونیم اونها رو ببخشیم. به هر حال حرفای اون خانومه باعث شد من خیلی به فکر فرو برم…

* یکی از گیرهایی که اخبرا به خودم دادم اینه که رزومه چند نفر رو خوندم و به شدت احساس بی سواتی مطلق می کنم! یعنی احساس میکنم در مقابل دیگران هیچی نیستم و دانشم چقققدر اندکه!
این چند روزه به خاطر یه موضوعی باید رزومه ام رو واسه ریاست اینجا می فرستادم. از اونجائی که مدتهای زیادی بود رزومه ام رو آپدیت نکرده بودم (رزومه ام بیشتر دانشجویی بود واسه درس دکتر تقی یاره یعنی شیوه ارائه مطالب علمی و فنی نوشته بودمش) دنبال روزمه گشتم و رزومه تنی چند از همکاران اینجا و هم دانشگاهی هام رو مطالعه کردم و بیش از پیش بهم ثابت شد که من واقعا و عمیقا بی سوادم و از نظر علمی هیچی بارم نیست! اکثر اینها چندین سمینار و کنفرانس و مقاله بین المللی داشتن و حتی بعضیهاشون توی مسابقات جهانی هم مقام داشتن و کلی پروژه های مهم زیر دستشون بوده. اونوقت منه بیچاره همه چیزم در اقل و ساده بود!!! واقعا روم نمیشد اصلا بعضی چیزا رو بنویسم بس که احساس بی سوادی و بی فایدگی محض میکردم! اه هیچی خیلی از خودم بدم اومده! احساس میکنم همه عمرم رو هدر دادم و تا اینجا هیچ کار درست و حسابی و دهن پرکنی توی زندگیم انجام ندادم!!! نه درست و حسابی درس خوندم. نه درست و حسابی کار کردم. نه درست و حسابی زندگی کردم! اصلا معلوم نیست من تا این سن داشتم چه غلطی می کردم؟ :(

* پ.ن: اوه این نوشته بالا چقدر ناامید کننده بود!!! البته کماکان هیچ کدام از جملاتم رو تکذیب نمی کنم!!! زهراهای زیادی توی وجود من هست. یکیشون یه زهرای غرزنی هست که بعضی وقتا سرو کله اش پیدا میشه و هرزچندگاهی تا به خودم گیر ندمها حتما ناکام از دنیا مبرم! یعنی اینطوری راضی میشم که اساسا به خودم گیر بدم و جلوی دیگران اعتراف به اشتباهات و حماقتهام بکنم! این یکیو که قبلا یادتون هست؟

* از اونجایی که من خیلی به مریم خانوم ارادت دارم واقعا نمیشه دعوتش رو لبیک نگم. توی کامنتا واسش نوشتم ولی اینجا هم واسه ثبت در تاریخ مینویسم:
من خیلی کتابخون حرفه ای نیستم، اکثرا هم رمان میخونم که اونم سریع به پایان می رسونم. مثلا شده رمانهای طولانی رو طرف ۱ روز به پایان برسونم حتی اگه شده روز امتحان. کلا من اصلا آدم درسخونی نبودم (فقط توی دانشگاه البته)
من فقط دو تا کتاب رو تا آخر نخونده ولش کردم
یکیش زندگی نو اثر اورهان نمیدونم چی چی که جایزه نوبل برده بود. چون اصلا کتابش به نظرم از اصل بی معنی می اومد ولش کردم . یا شایدم سوات من بسیار اندک بود برای فهم این کتاب.
دومیش هم مردان ونوسی زنان مریخی و یا شایدم بر عکس (کلا یه همچین چیزی). این کتاب البته بدک نبود ولی من خیلی جذبش نشدم و فقط دو فصل اول رو خوندم و گذاشتمش کنار.
پ.ن: ناگفته نماند که کلیه کتابهای درسیمو تا آخر نخونده رها کردم. واقعا یادم نمیاد که هیچگاه در طول اینهمه سال درسی که خوندم از اول ابتدایی تا دانشگاه یه امتحانی داشته باشم که کتابش رو قبل از امتحان کامل خونده باشم.

۹۳ نظر

  1. khanande ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۱۱:۲۸ ق.ظ

    جدی نگیر

    ملت تو رزومه هاشون چاخان پاخانهای زیادی بلغور می کنن

  2. روژ ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۱۲:۱۳ ب.ظ

    من هم همیشه راجع به رزومه ام همین احساس رو دارم. همیشه احساس می کنم خیلی کارها رو تو زمان مناسب (دبیرستان، دانشگاه،…) باید می کردم که نکردم و حالا تاوانش رو باید با دوندگی بیشتر پس بدم، تازه باز هم خوب از آب در نمی یاد!
    و اما اون پسره (دکتر بعد از این عزیزمون!)، کل جریان اول به نظر مسخره و احمقانه می اومد. اما با اون دفاعی که داشته…، واقعاً خجالت آوره!

  3. yaser ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۱۲:۳۹ ب.ظ

    چه ربطی داشت که همه شریفیا رو خل دونستی؟ این قدر ها هم وضع بچه ها بد نیست!
    از حق که بگذریم و کمی به شوخی که نزدیک شیم می بینیم هم کار یارو و هم جوابش باحال بوده!خداییش وقتی طرف … هاشو در معرض عموم قرار می ده فقط آدم های ابله باید نتیجه نگیرن که منظورش این نیست که نیا نبوس!
    چهار تا آدم مثل این یارو از خود گذشتگی کنن شاید ملت(تو خارج) به فکر بیفتن یه کم فرهنگشونو عوض کنن.(چرا ما همیشه اون وری به قضایا نگاه می کنیم؟)

  4. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ

    کسی که پرده دری کنه نباید از خدا انتظار داشته باشه ابروشو حفظ کنه.خانم ح ب من این شخص رو نمی شناسم و برام مهم نیست چکار کرده اما اینو می دونم با بیان فحشا(نه بطور مستقیم) شما دارید اب تو اسیاب ابلیس می ریزید

  5. مجید ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۱:۴۶ ب.ظ

    اما همه دانشگاه آزادی ها گلن :) این آقا فرهود قصه ما پسر بیش فعالی بوده ، صبر نکرده تا مادر مکرمشون براش آستین بالا بزنه

  6. محمدرضا ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۲:۰۳ ب.ظ

    سلام
    یادت نره به جز دخترها پسرا هم تو این دنیا زندگی میکنن
    یه کمی هم به ما اهمییت بدین

  7. فرشاد ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۲:۳۱ ب.ظ

    همیشه همه چیز آنطوری نیست که ما تصور میکنیم

    http://fekrinejat.blogfa.com/post-4.aspx

  8. یکی ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۳:۳۳ ب.ظ

    تو از کجا مطمئنی که طرف “اونقدر” فیلم پورنو تو خوابگاهش می دیده؟ تجربشو داری؟ :)

  9. امید ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۴:۵۶ ب.ظ

    با سلام
    من گاهی وبلاگ خوب شما رو می خونم و انتظار اینو نداشتم که همه رو به یه چشم نگاه کنین، خوب وبد همه جا هستن، درسته که دانشگاه تهرانی ها با شریفی ها همچین خوب نیستن :دی ولی قرار نیست اینجوری در موردشون صحبت بشه. من مکانیک هم خوندم و این اقا سال بالایی ما بود، حالا گیرم یه غلطی کرده چه ربطی به هم دانشکده ای ها و یا هم دانشگاهی ها داره.
    بد نیست تو کلاممون یه مقدار بیشتر دقت کنیم.
    التماس دعا

  10. محمد ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۵:۳۷ ب.ظ

    وبلاگتون رو با فیلتر شکن باز کردم. گفتم شاید ندونین که اینجا فیلتره.
    من فکر می کنم همه ما نیاز به درددل داریم و همیشه به بالاتر از خودمون در زندگی نیاز داریم که غبطه بخوریم تا پیشرفت کنیم. اصولا آدمی که به موفقیتهای دیگران بی تفاوته به نسبت میل به موفقیت در وجودش کمتره و نوع کسانی که به جایی رسیدند از این خصیصه در ابتدای راهشون خیلی استفاده کردند.ولی بنظرم این مهمه که ادم به هر چیز بیخود و مزخرفی که دیگران رو مورد توجه قرار داده به چشم موفقیت نگاه نکنه چون بعضیا واقعا خیلی ضعیفند و به هرکسی و هرچیزی به چشم حسرت نگاه می کنند.

  11. خانم شین ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۵:۴۲ ب.ظ

    یکی از روشهای بدون درد برای بدبخت کردن خودت همین مقایسه است! یکی دیگر هم هست رقابت! باز هم بگویم؟ حال کتاب خواندن اگر داری کتاب ” ارتباط بدون خشونت” را بخوان و خودت را با هیچ کس مقایسه نکن! فقط خودت با خودت! همین.

  12. حسام ۱۳۸۶-۱۱-۱۴، ۱۱:۱۲ ب.ظ

    اون یارو کره ای را یادته؟ کشتار دانشگاه ویرجینیا ! ۳۳ نفر را سلاخی کرد و هزاران نفر را با مشکل روحی درمان ناپذیر به جا گذاشت. ولی من مطمئنم اونقدر که ایرانی ها تا حالا از آذرسینا نوشتن، کره ای ها از اون یارو ننوشتن. تازه اونا که در جامعه آمریکای شمالی حضوری بیشتر از ما دارند.
    دیگه هر کی تونسته یه تحلیلی کرده! انگار کل تاریخ ایران و اسلام یه طرف و این بوسه تاریخ ساز هم یه طرف! هر کی به فراخور درکش یه لینک بین این دو بخش از تاریخ برقرار کرده! این جناب فرهود به هر دلیلی یه کار اشتباهی کرده و مجازات رسمیش را هم داره می بینه! همین! تمام شد و رفت!
    البته اینم رو باید بگم که تحلیل شما که خاطرات خوابگاه بچه شریفی ها رو زنده کرد و ذات خل اونا رو مجددا متذکر شد یه استثتا بود این وسط! :دی

  13. لیندا مراد ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۲:۴۹ ق.ظ

    وای مطلبت محشر بود مرسی. گذاشتمش تو بالاترین خانومی

  14. آزادی ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱:۰۵ ق.ظ

    … سانسور شد

  15. Hassan ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۴:۲۸ ق.ظ

    Baba kootah biaayn Bara inkeh jav avaz besheh ino ham negaah konin
    http://www.youtube.com/watch?v=p2TRnDBI2o4 :

  16. اشنا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۵:۵۶ ق.ظ

    البته متن شما خیلی تخیلی بود و نیازی به نظردادن نداشت. محض اطلاعات دوستان خواننده این متن و نه شما، ایشون نه خل بودن و نه خوابگاهی.
    در ضمن استنتاج شما در زمینه خل بودن شریفی ها مثه استنتاج یه کانادایی میمونه که از فعل اون آقا نتیحه بگیره ایرانی ها هیزن؛ یا اینکه دخترهای ایرانی واسه این … هاشون رو میندازن بیرون که یکی تو آسانسور ماچشون کنه!
    هاها

  17. farangis ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۸:۵۴ ق.ظ

    سلام زهرا جان
    نمیدونستم اینقدر نسبت به شریفیها حسادت داری البته خیلی ها اینطوریند اما شما رو نمیدونستم تا اینکه این مورد پیدا شد شماخودتو لو دادی و تونستی یهerror ی از شریفیها بگیری خوابگاه و فیلم پ و ر ن و هم که اصلا صحت نداره از شما بعید بود این جور اظهار نظرا حالا بیا بگو منظور من این نبود و از این حرفا مرسی
    نگران رزومه ات هم نباش چند سال دیگه مثل رزومه همین آقا فرهود پر از عنوان مقا له میشه موفق باشی

  18. maryam ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۸:۵۶ ق.ظ

    خوشم اومد از اینکه اونجا مثل اینجا هر کی هرکی نیست که اگه با حجاب کامل هم باشی طرف درسته قورتت میده و نمیتونی کاری کنی و باید فقط حرص بخوری.و به خودت لعنت بفرستی که هر روز باید این نگاه ها و آزار ها رو تحمل کنی و دستت هم به هیچ جا بند نباشه که لا اقل دلت خنک بشه.

  19. saba ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۹:۳۸ ق.ظ

    سلام زهرا خانوم
    همه که یکی نمیشن!
    میشن؟
    من خودم دانشگاه آزاد خوندم
    ولی دانشجوهای شریف رو خیلی قبول دارم
    موفق باشی گلم.

  20. حسام ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۰:۱۷ ق.ظ

    سلام

    به نظر من کار شما از کار آن آقا پسر بدتره. چرا که شما در واقع داری ترور شخصیت انجام میدهی. حالا اودیم و یک نفر یک اشتباهی مرتکب شد، شما و دیگرانی که فهمیده هستید که نباید شخص رو نابود کنید. مثل همان بلایی که سر زهرا امیر ابراهیم آوردید. واقعا از قضاوت بی جای شما متحیرم. ایدوارم واقع بین باشیم و با اخلاق. بدانیم که شرافت و آزادگی رمز بقا است.

  21. ایلیا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۰:۳۵ ق.ظ

    سلام
    اولا چرا اینجا چند وقتیه که با یه ادرس دیگه قاطی شده ؟؟ یه فکری براش بکن
    دوما اصل قصیه آقا فرهود که اشتباه بوده به کنار چون این آقا بدون اجازه اون دختر خانمومه همچین کاری رو کرده !! شاید اگه اجازه میگرفت موضوع خیلی محترمانه تمام می شد می رفت پی کارش !!
    ولی یه ذره هم به آقا فرهود حق بدین دو نفری تنها تو یه جای دنج اونوقت اون فرهود بیچاره کاردیگه ای میتونسته بکنه ؟؟ به نظر من این آقا فرهوده خیلی شیر پاک خورده ای بوده که جریان به همین مرحله
    ختم به خیر شده !! اگه یه دانشجوی غیز شزیفی بود معلوم نبود بعدش چی میشد .دختره هم یه ذره ننر بوده وگرنه همونجا حکم رو اجرا میکرد و کار به دادگاه نمیکشید .
    رزومه هم گفتی و کردی کبابم زهرا خانم خیلی از رزومه ها موضوعات توش تکرارای و بی سروته هست خیلی از عناوین هم برخلاف اسمش اونقدر مهم نیست تازه خیلی از سمینارها و سخنرانی ها هم که من شرکت کردم اون استادش افتضاح بوده حالا شما ناراحت نباش اون رئیستون باید عاقل باشه و بفهمه که اثربخشی و کارایی پرسنل زیر دستش چقدره و گرنه این رزومه ها درددی از سازمانش دوا نمیکنه

  22. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ

    اینجا یه چند روزی داون بود

    ظاهرا فیلتر هم شده!

    خوبه من گفتم توی کامنتا رعایت کنین

    شماها چطوری اینجا رو میبینین؟ با فیلتر شکن؟

  23. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۱:۴۰ ق.ظ

    به حسام و مرد تنها
    والا من بی تقصیرم اول صبحی دیدم همه جا حرف از این مطلبه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم. کافیه نگاهی به داغترین های بالاترین بکنین

    من یه چیز کلی بگم: مسئله اصلا به حسادت و اینا برنمی گرده. نمیدونم چرا هیچکس متوجه لحن طنز من نشد:دی

    در مورد خوابگاههای شریف و فیلم پ و ر ن و دیدن اونها هم مطمئنم. میگین نه تشریف ببرید اونجا از نزدیک حجم بسیار زیاد اینجور فیلمها و مواد مخدری که توسط دانشجویان استفاده میشه رو از نزدیک ببینید!

  24. yaser ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۱:۵۷ ق.ظ

    سلام
    واقعاً که! خوبه من الان خودم تو خوابگاه دانشگاه شریفم. والا خبری از فیلم نیست! مواد مخدر که دیگه ته نامردیه! آخه اطلاع نداری چرا مطمئن حرف میزنی؟
    کار ساده ای نیست قضاوت کلی کردن خانم زهرا! این ها بعداً برات دردسر میشه! حالا این دنیا نه اون دنیا!

  25. تقویم صبورا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۲:۲۱ ب.ظ

    سلام
    ۱)…..وای وای وای …نمیدونی ازا اون لینک اول به کجا ها رسیدم……
    ۲)اره بعضی وقتا تو اتوبوسا حرفای جالبی شنیده میشه……….
    ۳)نگران نباش همین احساس ببخشید(زهرای ..زن واجودت)باعث میشه یه پرش بلند بکنی….
    ۴)عجب کتابخون قهاری!!!!

  26. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۲:۲۷ ب.ظ

    دوست عزیز.بنده انچه انسانی بود به شما گوشزد کردم..اگه همه مردم هم یک چیزی بگن که زشته دلیل نمی شه ما هم همون چیزو بگیم.به بیان واضح تر کثرت باطل دلیل بر صواب بودنش نیست.من خودم این شخص رو نمی شناختم و با خوندن وبلاگتون حداقل پیش من شخصیتش رو لجن مال کردید.یادتون باشه حماقت های ما با ابروی اون دختر چه کرد .بترسید از این گناه.بترسید.این ضد اخلاق انسانیه که ادم اشتباهاته دیگران رو فاش کنه.اختیار با خودتونه اما اگه من جای شما بودم حداقل مطالب مربوط به این مطلب رو همینجا پاک می کردم که از ابرو ریزی بیشتر خودداری بشه.بزم می گم.بترسید از عاقبت اینجور کارا که ممکنه اون دنیتونو به باد بده.

  27. حسام ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱:۴۱ ب.ظ

    مگر اینکه شما خوابگاه دختران شریف رفته باشید و از نزدیک دیده باشید که اینقدر با اطمینان حرف می زنید. وگرنه واسه خوابگاه پسران این امکان از نزدیک دیدن فراهم نیست براتون. در مورد شنیدن هم که میگن کی بُود مانند دیدن!
    والا من که دو سالی اونجا بودم باید بگم همه این اقلامی که ذکر شد اونجا هست. بالاخره خوابگاهی های شریف هم به فیلم هرزه نگاری(معادل فارسی!) و مواد مخدر احتیاج پیدا می کنن. این طبیعت زندگی در خوابگاه است. ولی به جهت اینکه دغدغه های ذهنی مهم تر دیگری دارند و این دغدغه ها در محیط شریف به حد کافی پررنگ می باشد، این حجم بسیار زیاد! مورد اشاره شما بسیار کمتر از محیط های خوابگاهی(یا غیر خوابگاهی!) دیگه هست.
    در مورد خوابگاه دختران هم من اطلاع خاصی ندارم. بنابراین اصل بر برائته!

  28. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱:۴۴ ب.ظ

    به یاسر
    منم از اول مثل شما بودم
    یعنی همیشه بچه مثبت بودم و سرم توی کار خودم بود
    تا اینکه کم کم یاد گرفتم سرم رو بلند کنم و اطرافم رو درست ببینم که چی میگذره

    گاهی اوقات ما خودمون اونقدر خوب هستیم و دوستانمونم خوبن که همه چیزو خوب میبینیم مثل خودمون و اونقدر ساده ایم که باور نمی کنیم اطرافمون چه آدمهایی باشن و غیر از این فکر کنن
    اگه دقت کنید به حرف من میرسید

  29. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱:۴۵ ب.ظ

    به مرد تنها:
    فکر می کنید نشنیدن و یا ندونستن من و شما اصل مسئله رو حل می کنه؟
    من دقیقا متوجه نشدم منظورتون چیه؟
    یعنی شما میگین ندونستن و آگاه نبودن از چیزی دلیل بر برائته؟! یا اگه این نیست میشه واضح بگین منظورتون رو؟

  30. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱:۵۲ ب.ظ

    ببینید اصا بحث راجع به برائت و اینها نیست.من میگم الان شما دارید شخصیت اون فرد رو ترور می کنید.یادتون باشه تمام پیشوایان ما مثل امام علی همیشه سعی می کردند زشتیها رو بپوشونند.الان شما دارید عملا زشتیها رو اشاعه می دید.کار شما خیلی شبیه به هاللیوود هست.یعنی مثلا برای اینکه بگیم فحشا بده بیایم خود فحشا رو صریحا تو فیلم نشون بدیم.

  31. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱:۵۶ ب.ظ

    یه وقت هست مثلا بحث راجع به نفس یه عمل هست که زشته مثل سیگار کشیدن.اونوقت باید بیایم بگیم اقا سیگار به این دلیل و بهمان دلیل بده اما اگه بیایم بگیم فلانی سیگاریه و اسمشم بیاریمو ابروشو ببریم نه تنها کار مثبتی نکردیم بلاه عین خطا رو مرتکب شدیم.متوجه هستید که چی می خوام بگم؟ اینجا نمی تونم صریح تر از این بنویسم چون جاش نیست اما از شما دلگیر شدم به خاطر این نگرشتون :(

  32. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۲:۰۰ ب.ظ

    ضمنا به عنوان یک اصل اسلامی بدونید طبق صریح ایه قران تجسس و اشاعه فحشا حرام است.اگه لازم باشه ایاتش رو هم می گم.با توجه به اینکه شما ادم معتقدی هستید اینها رو گفتم و گرنه اگه کس دیگری بود شاید انقدر وقت نمی گذاشتم اینا رو بهش بگم.خدا به همراتون

  33. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۲:۰۹ ب.ظ

    تا یادم نرفته بگم از الان نباید انقد منفی به زندگی نگاه کنید.سنی ندارید که.(من کامل شما رو می شناسم)اگه از الان بخواد اینجوری به زندگی نگاه کنه فرداهاش هی تاریک تر می شن

  34. پژمان ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۲:۲۱ ب.ظ

    سلام لطفا یه لینک هم به وبلاگ من بدهید

  35. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۲:۳۵ ب.ظ

    باور کنید قصد من اصلا ارائه فحشا نبود

    تنها نگرانی من از این بابت بود که حالا که اینهمه تبلیغات منفی علیه ایرانیها و مسلمونها هست کار این آقا در این شرایط آخر شاهکار و ناراحت کننده بود

    کافیه یه نگاه به اغلب وبلاگا و سایتهای خارجی که در مورد این حادثه نوشته شدن بندازید ببینید از ایرانیها و مسلمونا با چه القابی یاد میشه!

    فکر میکنم در این شرایط که ایران اینهمه زیر نظر هست واقعا انجام چنین کارهایی از یک دانشجوی باهوش دکترا واقعا بعیده

    مثلا فکر میکنین اگه اینکار توسط یک کره ای یا چه میدونم ماداگاسگاری انجام شده بود باز هم اینهمه بازتاب داشت؟!

  36. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۲:۴۴ ب.ظ

    ببینید اینجا بیشتر از این نمیشه خیلی چیزا رو گفت چون شاید ظرفیتش نباشه.سر فرصت بیشتر راجع بهش صحبت می کنیم.من کلا خیلی وقته وبلاگ شما رو می خونم.راجع به خیلی چیزا حرف دارم که بهتره بدونید.اما خوب هر کدوم از ما مسول اعمال خودمونیم.یعنی اینکه خودمون خوب باشیم و دیگران رو به خوبی دعوت کنیم.البته نه به زور :) در ضمن اونوریها برن خودشون رو جم کننن که گندشون دنیا ور داشته.البته توی اونها هم خوب کم نیست.من با بعضی از همین امریکاییها صحبت کردم.بسیار مودب و فهمیده بودن.مشکل از عوام هست.ایرانی و خارجی هم نداره.ابله تو تمام دنیا ابله هست.ملیت هم نداره

  37. غزاله ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۲:۴۶ ب.ظ

    سلام زهرا خانوم
    وبلاگتون عالیه…
    ما می دونیم که انسان جایزالخطاست،این اقا فرهود هم یکی از همین انسان هاست.
    ما اگه خطا نکنیم که زندگیمون نمیگذره

  38. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۳:۰۱ ب.ظ

    درسته اونوریها هم خطاهای زیادی دارن
    اما به قول شما هر کدوم از ما مسئول اعمال خودمونیم

    توجه داشته باشید که هر کدوم از ما وقتی در یک مملکت دیگری هستیم به نوعی نماینده کشور و هویتمون نیز هستیم
    البته این خیلی شعاریه ولی باید حواسمون به اعمالمون باشه تا مثل این مورد باعث نشه ملعبه ای باشه برای اینکه مملکت و ملتمون و همچنین دینمون کوبیده بشه!

    مثلا همین آقا به نظر باید آدم مریضی باشه اگه اعتقادات دینی داره که هیچ اگه حتی نداشته باشه اجازه نداره اینطوری بدون رضایت به خانمی تجاوز (ولو در هر حدی بکنه) اینم در نظر داشته باشید که در اونور آب به قول شما مسلما جاهای زیادی برای رفع مرض این آقا بوده به جای اینکه بدون اجازه توی یه محیط آکادمیک چنین کاری بکنه!

    بنابراین واقعا لزومی نداشته با یه حماقت اینطوری آبروی خودش و مردم مملکتش رو به باد بده…
    تاسف من همش از همینه

  39. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۳:۱۰ ب.ظ

    بله.اما کاریه که شده.بهتره بیش از این همش نزنیم.لا اقل تو نشستهای خودمون.اونور ابیها رو هم ما نمی تونیم کاری کنیم.اما لااقل در داخل ولش کنیم.بهتره من و شما هم بیشتر در این زمینه صحبت نکنیم.اتفاقیه که افتاده.ایشالا خدا هممون رو ببخشه و بیامرزه که هممون پر از خطاییم.شما هم انقدر حرص نخورید.خدا خودش حلال همه مشکل هاست.

  40. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۳:۱۵ ب.ظ

    در ضمن گفتم توی اونها ادم فهمیده کم نیست.انقدر شعور دارن که کار یه نفر رو به کل ایرانیها تعمیم ندن.البته کودن و ابله هاشون نه.اونا ممکنه از این کارا بکنن.اما خود ما مگه کم داریم از این ابله ها؟همین تو مملکت خودمونم پره.ما حتی به خودمونم رحم نداریم(قضیه اون دختره) چطور انتظار داریم خارجیها با ما خوش رفتار باشن.

  41. دانیال ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۳:۱۸ ب.ظ

  42. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۴:۳۵ ب.ظ

    جالبه که فکر می کنین من حرص میخورم:دی
    پس معلوم شد منو نمی شناسین
    من یه آدم خونسرد ساکتی هستم که دویمی نداره :دی

    به دانیال: ظاهرا لینک اشتباهه دیده نمیشه

  43. مهران ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۵:۰۸ ب.ظ

    سلام
    ۱- با نظر مرد تنها موافقم.حداقل اسمشو نمی آوردید.
    می بینید مرد تنها؟زیادم تنها نیستید.
    وقتی یکی می آمد پیش محمد یا علی و می گفت فلان اشتباهو کردم.اونها نشنیده می گرفتند و به طرف اکثر اوقات می گفتند حتما خواب دیدی.
    اما غزاله هم راست گفت .کیه که تو عمرش اشتباه نکرده باشه؟ اینو هم به حساب اشتباه زهرا خهنم میزاریم.بیاید همه چیزو فراموش کنیم به قول وین دایر اکثر اوقات فراموش کردن مهمتر از به خواطر سپردنه.
    ۲- کی گفته که دشمنها باید از آدم راضی باشند؟فقط سعی کنید از اونها کینه ای نداشته باشید .همین.دیگه اینکه راضی باشند یا نه به خودشون مر بوطه. دو تا جمله قشنگ یادم آمد:
    علی ع میگه: اونی که با همه دوسته خود شیطانه
    و یکی که اسمش یادم نیست میگه: رمز موفقیتو بهتون نمی گم چون نمی دونمش. ولی رمز شکستو می گم تلاش کنید همه را راضی کنید.
    موفق باشید

  44. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۵:۵۴ ب.ظ

    چرا کامل می شناسم.می خواید تاریخ تولدتونم بگم؟ :)

  45. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۶:۰۲ ب.ظ

    سلامت باشید مهران جان

  46. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۶:۲۵ ب.ظ

    یا علی!!!
    نه خواهشا هرگز چنین چیزی رو نگید! بعدش منم شما رو می شناسم؟!!
    نکنه از همکاران اینجائین؟!!!!!!!!!!!!

  47. نازی ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۶:۴۰ ب.ظ

    سلام!
    عجب بحث داغی…
    به آقای مرد تنها و همفکران:چیزی که گناه این آقا هست ت.ج.ا.و.ز نیست به نظر من…
    این جایزالخطا بودن بشره و هم قابل مجازاته و هم قابل گذشت وهم باید مکتوم بمونه… کما اینکه داره مجازات میشه. جرم سنگینترش این طرز تفکر مسخره است که چون من نتونستم(یعنی در واقع ضرورتی ندیدم) خودمو کنترل کنم پس اون خانم مقصره…اگه در ایران بود یه سره میگفت خوب کردم تا چشمش کور بشه اینجوری نیاد بیرون! و قانون بی سرودم و مجریان و حتی افرادی مثل شما هم بهش حق میدید که آره خوب راست میگه.
    وگرنه اونجا هم حتما مواردی از ت.ج.ا.و.ز هست و بهش رسیدگی میشه بدون بوق و کرنا!

  48. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۷:۰۹ ب.ظ

    نترسید.خیالتون راحت.من چیزی نمی گم.اما خوب فقط خواستم بدونید خیلی اشنام و غریبه نیستم.بیشتر از اینم نمی گم :).
    به نازی خانم.نه ایران یا غیر ایران نداره.من با شما مخالفتی ندارم.اما گفتم بیش از این بحث در این مود خطاست.خدا به همراتون

  49. دانیال ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۹:۰۷ ب.ظ

  50. ییلاق ذهن ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۹:۵۵ ب.ظ

    بیخیال زهرا اینجوری نگو وقتی تو اینطوری بگی من رسما باید برم خودکشی کنم که رزومه ام خیلی کوچولو تر از تو هست :(

  51. ییلاق ذهن ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۹:۵۶ ب.ظ

    با ذاتا خل بودن بچه های شریفی بد موافقم بددددددددد نشد من یه شریفی ببینم عقل و بال درست وحسابی داشته باشه از بیخ و بن تعطیل بودن بندگان خدا !

  52. شریفی ۱۳۸۶-۱۱-۱۵، ۱۱:۱۲ ب.ظ

    خل قیافتونه. شریفیا خلن یا شما که فکر می کنین شریف با دانشگاهای دیگه ی ایران فرق داره. بد بختا شریفم مثل اون دانشگاه مزخرف شما چرته. شایدم از دانشگاهای شما مزخرفتر. کی می خواین اینو بفهمین؟ ای ول فرهود ما بهت افتخار می کنیم.

  53. محمد ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۲۵ ق.ظ

    دیگه فیلتر نیست.

  54. Jamileh Daneshnia ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۴۸ ق.ظ

    Zahra Jan salaam ,

    First so sorry that I could not have Farsi font . I am a silent reader of your blog at least for some years . I am in North America with my two kids and husband from 4 years ago ,for my studies as an PhD student in one of Canadian universities ( I mentioned about my situation , for letting you know that I am aware about current academic situation here ). I was aware from this recent news from the first stage , up to now . I just want to make you sure that except from cases that really are not so much , there were not bad, unfair or impolite reaction about this happening and no body try to generalized it for all Iranian . But , unfortunately , intentionally or not, majorities of bad and unfair reactions , come from our own side , from inside Iran or outside . I am not agree with the action of this guy , at all. You need to be here and then got the point and notice in dept , how his action is wrong and crossing the line and is against human right .Also , be sure as an student in an academic place , the story is not in the way that some our Iranian friends , judge about it and the put the suffered girl under question . I think his second mistake and rationalization for his mistake make the situation worse .And , my last point is this young man for sure could not be the representative of other students in that or other Iranian universities . He could belong to any other groups , too ,it is not a fair to generalize. A mistake happened from a person , there may be some reason (s) for it that is out of this discussion , he needs to accept his fault and all its consequences , fine , jail and so on , and there is no need to make the incident in a track , that make the situation worse for him and others .I am so sorry for my long writing .Take care and good luck.

  55. madarkhanoomi ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۵۴ ق.ظ

    Dear Zahar
    you shoould know that no matter how good or proffessiona is your resome, the fact is what you do is matter. I am pretty sure that you are a confident person who lives far away from family or any reletives and you do survive. By the way, don’t believe what you hear, just believ what you see with your ayes. Most of people exaggerate about themselves when it comes to writing resome or when there is no need of proof. But you sould follow your heart and do wahatever is right as always. I am reading your blog since first days of creation of persian blogs, when your blog’s design was different. Go back to your archives and see how your mind has grown up and how your ideas getting matured. don’t worry and cheer up
    Wish you all the best

  56. زاکان ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۵۵ ق.ظ

    با مرد تنها زیاد موافق نیستم .
    بزرگترین پیامبر جهان گفته است :
    زشتیها را نباید بپوشانیم ، باید آنها را از بین ببریم .
    و برای این باید زشتی و فرد زشتکار را شناخت
    تنها آنهایی که خود زشتکارند از افشا شدن میترسند.

  57. علی ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۵:۱۷ ق.ظ

    سلام،
    گفتم منم کامنت بدم تعدادش بره بالا رکورد بشکنه!

    اما انصافا همه مطالب در مورد این ماجرا به کنار، این استدلالش خیلی مسخره و وحشتناک بود دیگه، یعنی با این استدلال هرجایی میشه جنگل!!
    البته فکر نکنم خیلی به اسلام و مسلمین هم بر خورده باشه زهرا خانم، شما خون خودتو کثیف نکن اول صبحی!!

    به مرد تنها:

    بابا بی خیال، تا یکی یه چی میگه، بنده خدا رو می ترسونین، حالا طرف که شهره عام و خاص شده، یکی هم این وسط امده یه درسی از ماجرا بگیره، گناه که نکرده!!!

  58. saba ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۸:۰۸ ق.ظ

    سلام زهرای عزیز
    من هم با علی آقا موافقم
    ولی نباید خشک و تر رو با هم بسوزونیم.

  59. ایلیا ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۸:۵۱ ق.ظ

    سلام
    به مرد تنها :
    مطمئنا تو یه چیزیت میشه اینکه من شمارو میشناسم و میخوای سال تولدت رو بگم منظورت چیه فیافه حاج آقا هارو بخودت گرفتی ” که ای فرزندم از خدا بترس و از این حرفها …. )” کاری به اظهار نظرت ندارم ولی اینجور خودنمایی های احمقانه نشان از دو چیزه
    اول طرفی که ادعا میکنهتو رو میشناسم یه کمبودها یی داره یا یه چیزی هست اگه نبود مگه مرض داشت این جور احمقانه و خود بزرگ بینانه برخورد بکنه
    دوم اون طرفی که مینویسه حتی اگه ادم باشخصیت(مثل همین زهرا خانوم خودمون ) و خیلی هم خود سانسوری باشه یهو متوجه میشه بازهم نامحرم هست که همین یه ذره حرفهای معمولی رو هم نمیشه زد
    در هر صورت اگه کسه دیگه ای هم میخواد اسم و ادرس بده بره یه جای دیگه بده بذار اینجا کارکرد خودش رو داشته باشه

  60. اهری ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۰:۰۱ ق.ظ

    سلام
    جدای از مطالب زیباتان
    لطفن اسم کامنتدونیتان را بذارین ” زهرای تنها با یه مرد تنها ”
    این شکلکها کو پس ؟ یک آدم خنده رو با دندونای مسواک زده و سفید رو نشون بده!
    برقرارباشین

  61. فرناز ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۰:۱۰ ق.ظ

    سلام
    چند روز پیش متوجه شدم که حهش بزرگی در بازدید کنندگان وبلاگم رخ داده
    اول فکر کردم ععدها رو عوضی می بینم بعد دیدم نه ! درست می بینم
    پی گیر شدم ، متوجه شدم شما لینک دادی به پست گفتگوهای مردانه -زنانه که نوشته بودم .
    از لطفی که کردی ممنون
    بعد خود وبلاگت را خواندم
    قلم قوی داری
    مطلبی هم که در مورد اون دانشجوی ایرانی نوشتی خیلی خوب بود . به خصو قسمتی که نوشتی کانادا ایران نیست که توی تاکسی و … دخترها هزار جور دستمالی بشوند و متلک بشنوند ولی نتونند اثبات کنند! این یک تکه را خیلی خوب آمدی
    ———————-
    جنبشی در وبلاگستان راه افتاد به نام معضل کمبود توالت عمومی
    هدف هم بیدار کردن وجدان بهداشتی جامعه است .
    کل ماجرا را توی وبلاگم نوشتم
    اگر دوست داری و اگر در این زمینه هم احساس مسئولیت می کنی تو هم به این جنبش بیا
    ————
    موفق باشی

  62. فرناز ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۰:۱۴ ق.ظ

    یادم رفت از خودم رد پا بزارم

  63. Atoosa ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۰:۵۲ ق.ظ

    اینکه این آقا کاری کرده ربطی به آبروی ایرانیا و مسلمونا نداره. اونایی که فهمیده هستن میفهمن که نداره. اونایی هم که چنین درکی ندارن نیازی به کار این آقا ندارن که قضاوت بد درباره ایران بکنن. اما استدلال این آقا و خیلی از آقایون کامنت گذاری که اینجا دیدیم بده و اون اینه که این فرد کاری نکرده. یا تقصیر دختره بوده که لباسش باز بوده. استدلال این آقاست که جای تاسف داره و باید بحث بشه. جامعه مردسالار ماست که باید مورد انتقاد قرار بگیره.

  64. نسرین ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۰:۵۵ ق.ظ

    بی خیال بابا اینقدر این بنده خدارو پشتش غیبت نکنین ما که دقیقاً نمی دونیم چه اتفاقی افتاده شاید قضیه چیز دیگه ای باشه

  65. Atoosa ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۰:۵۷ ق.ظ

    فقط به مرد تنها میگم چرا بحث بیشتر در این زمینه خطاست؟ که به بچه هامون یاد بدیم که اگه مردی بهشون دست زد کوتاه بیان؟ که بگیم اگه تجاوز هم کرد تقصیر خودت بود؟ که مردها هم یاد بگیرن همچین کار بدی هم نیست که برن به یکی دست درازی کنن؟ همونطوری که هر روز و هر ثانیه در ایران اتفاق میفته؟!!!!

  66. روژ ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۱:۳۰ ق.ظ

    به آقای مرد تنها:
    کسی جرمی مرتکب شده (چون اتهامش اثبات شده و این دیگه می شه جرم) و این جرم بازتاب اجتماعی داشته. چرا نوشتن درباره اش مشکل داره؟ چرا نوشتن درباره شهرام جزایری و… مشکل نداره، اما در مورد این مجرم مشکل داره؟ چون جرمش برمی گرده به مسائل ج. ن. سی؟ راجع به خفاش شب، بیجه و بقیه چی فکر می کنین؟ نوشتن راجع به اونها هم می شه اشاعه فحشا؟! یا اینکه کار این آقای پیش پا افتاده بوده از نظر شما؟ چرا این رو با داستان اون دختر بازیگر مقایسه می کنید؟ اون زمان اون زن بدون اینکه به کسی تجاوز کنه در حریم زندگی خصوصی اش کاری کرد، اما بعد دیگران (یا یکی از طرفین) بدون رضایت اون رو پخش کردن. اما اینجا کسی بدون رضایت طرف مقابل به اون تجاوز کرده، آخه این دوتا موضوع چه ربطی به هم دارن؟ یعنی اگر کسی به دیگری تجاوز کرد باید مخفی نگه اش داشت؟! من حرف ایلیا رو واقعاً قبول دارم که نباید با به پیش کشیدن چیزایی که برای نویسنده اینجا مقدسه کسی رو مجبور به خودسانسوری کرد.

  67. شوالیه ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۱:۳۴ ق.ظ

    یادم می اید چند سال پیش تو دوره لیسانس توی یکی از اسانسورهای دانشگاه یک دختری و پسری توی اسنانسور خلوت کرده بودند هی اسانسور می زدند بالا و هی می زدند…. پایین این مساله مال سالها پیش هست مشکل خیلی وقته ما داریم…..ملت دارند خودشون خفه می کنند که ای داد و بیداد ادم تحصیلکرده این کار زشته پس هنوز زیر پوست شهر ندیدید فاجعه کار فرهود اذر سینا نیست فاجعه جامعه ای هست که همه می گویند نباید نه اصلا نمیشه….فقط و فقط نه و هیچ کسی هیچ راه حلی ندارد سالهاست تو اینترنت توی روابط دختر و پسر گلوی خودمون پاره می کنیم مگه به کجا رسیدیم ؟؟
    کار فرهود تایید نمی کنم ولی خیلی بچه بازیه اینجوری ابروی یک نفر کردیم پیراهن عثمان یک خورده انصاف داشته باشید خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش دیوار است

  68. روژ ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۰۸ ب.ظ

    آقای شوالیه شما خودتان می فرمایید “خلوت کرده بودند”، اما کار این آقا “تجاوز” بوده. هرچند که در دسته بندی ما این کار تجاوز محسوب نشه و خیلی هم عادی به نظر برسه! آقای شوالیه همه جای دنیا اگر مردی با همسرش به اجبار رابطه برقرار کنه هم تجاوز محسوب می شه (هرچند اینجا وظیفه زن تمکین تعریف بشه در چنین شرایطی)، کسی با رابطه دختر و پسر و… مشکل نداره. تجاوزه که جرم محسوب می شه و اگر از آدم تحصیلکرده سر بزنه تعریف نشده تره. اگر هم اون دفاع مسخره توسط فرد متجاوز بشه که دیگه….! پووووووووووف! خیلی عصبانی کننده اس!

  69. تقویم صبورا ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۱۴ ب.ظ

    سلام……عجب بحث جالبی!!!!!!!!!!!اومده بودم پست جدیدتو بخونم…دیدم خبری نیست گفتم یه سر به کامنت دونیت بزنم…..جالب بود…

  70. مرد تنها ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۳۱ ب.ظ

    ممنون از همه.

  71. مریم ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۴۴ ب.ظ

    ووووووووو چقدر نظر.هی خوندم دیدم تموم نمیشه.گفتم اول کامنتمو بذارم.اول تشکر برای بازی.دوم آره وب لاگت برای من هم فیل تر بود.تازه با فیل تر شکن هم باز نمی شد.بعدش من فکر کردم ممکنه اشکال از جای هاستینگت باشه.بعدش الان ولی درست شد.هر چند که وب لاگت کلا تو محل کارم برام فیل تره…..در مورد رزومه من به یه نتیجه ای رسیدم.ملت خیلی قلو می کنن تو رزومه هاشون.یعنی این روش رزومه نوشتنه.مثلا طرف یه کار کوچیک تو یه پروژه گنده انجام داده بعدش می نویسه ” همکاری در پروژه ….” البته دروغ هم نگفته به نظر من.من شنیدم خارجی ها یه پشه هم می کشن تو رزومه شون میارن.و همینه که موفقشون کرده.

  72. مریم ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱۲:۵۹ ب.ظ

    در مورد این آقاهه منم می خواستم یه چیزی پست کنم بعدش بیخیال شدم.البته من منظورم اینجا به تو نیست چون این خبر و اسم و رسم و جد و ور جد و عکس و … این آقا رو تو وبلاگای مختلف دیدم و بعد مطلب تو خوندم.حرفمم به اونایی که به این راحتی آبروی یه شخصیو می برن.کاملا درست میگی این آقا تجاوز کرده و آبروی هرچی ایرانیه برده و اصلا هم هواسش نبوده که چقدر این کارش می تونه بهانه بده دست اون وریا تا پدرمونو در بیارن.اما ما که باید هواسمون باشه چنین رفتار هایی مشکلیو حل نمی کنه.به نظر من هر کسی هم می خواست تو سایتش یا وب لاگش حرفی از این اتفاق و پیامد هاش و … بزنه می تونست بدون ذکر نامش این کارو انجام بده.من این مدت همش به این فکر می کردم اگر یکی از نزدیکان ا که فامیلی ما رو هم داره و فامیلیشم خیلی تکه این کارو می کرد و چنین بساطی راه می افتاد چه احساسی بهمون دست می داد؟

  73. مریم ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱:۰۵ ب.ظ

    می دونی اگه اون وری ها تو بوق کنن قضیه رو چیزی نمیشه گفت اما ما ها که هم وطن و هم زبون هستیم چیزه دیگه ای ازمون انتظار میره.بازم میگم نمی خوام کار اون آقا رو تایید کنم اما جوی که تو وبلاگستان راه افتاد رو هم نمی تونم تایید کنم.

  74. مهران ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۱:۰۸ ب.ظ

    سلام
    ۱/ نه من و نه آقای تنها نه گفتیم که کارش درست بوده و نه استدلالش گفتیم؟
    ۲/ حرف خانم جمیله دانشنیا را بخونید که ببینید این مسئله تو کانادا نه به ایرانی ها ربط داده شده و نه ….یه موضوع ساده بوده که یه نفر اشتباهی کرده و مجازاتشو دیده.از کاناداییها یاد بگیریم

    ۳/خانم روژ اینجا هم کار اون آقا درست نیست و اگه دختری شکایت کنه رسیدگی می شه ولی موافقم که ما حالا مثل کشورهای دیگه امنیت نداریم هم برای مرد و هم زن و برای زنها بیشتر نداریم که بر می گرده به دولت نه به همه مردها

    ۴/آتوسا خانم بحث را یه دعوای بین زن و مرد نکنیم.کدوم مردی با کار اون اقا موافقه؟ آره تو کشور ما بیشتر زن را محدود می کنیم که مرد تحریک نشه و تو اون کشورها مرد را محدود می کنند. هم مرد و هم زن باید تا حدی که به خانواده ها صدمه نخوره

    ما فقط گفتیم آدمی که آبرو نداشته باشه آدم خطرناکیه.باید تا آنجا که می شه آبروی همدیگر را حفظ کنیم

    موفق باشید

  75. حرف های بی صدا ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۲:۵۳ ب.ظ

    سلام … گیر بدی به فرهود دادی … نصیحت خانومه تو اتوبوس خیلی دلنشین و پر مفهوم بود … پاینده باشی بلاگ نویس

  76. شوالیه ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۲:۵۳ ب.ظ

    من کار فرهود تایید نکردم ولی وقتی تو ی حتی قشر تحصیلکرده می بینم امار این نوع رفتارها بالا ۹۰% هست و بیشتر افراد با این مساله مشکل دارند کم کم به این فکر می کنم که یک جای مساله بد می لنگد و باید ریشه مساله توی بیرون هم جستجو کرد… همه ما خیلیها می شناسیم که فرهود در مقابل انها حساب نمیشه نمی دونم چرا این یکی اینقدر روش گیر دادند این وبلاگها

  77. منیژه ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۳:۴۰ ب.ظ

    سلام ، من با اون پسره کاری ندارم حالا بدبخت یه کاری کرده خیلی ها ازاین بدتر می کنن ولی چون صداش در نمیاد انگار که نه انگار.
    در مورد اعترافت منم واقعا احساس می کنم خیلی خیلی بی سوادم و این اکثرا منو آزار میده. یه چیزم در مورد بخشش بگم اون خانم که گفته دشمنانتون رو ببخشید یه حرف کاملا درست زده چرا که با بخشش اتصال فکری ما از اونا قطع میشه و به آرامش میرسیم . شادباشی خانومی

  78. آلوچه! ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۳:۵۲ ب.ظ

    کاملا با “منیژه” موافقم…
    هرکی اسمش یه جا در میره… دیگه بد بخت شده… حالا خوبه بار این یه کاری کرده… خیلی ها هیچ کاری نمیکنن و…
    خوشحال میشم سر بزنی…
    یاحق…
    - سلام!…

  79. روژ ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۵:۱۱ ب.ظ

    به شوالیه:
    یعنی واقعاَ آمار این نوع رفتارها (تجاوز) تو قشر تحصیل کرده بالای نود درصده؟! من واقعاَ اینطور فکر نمی کنم! بهتره تو آمار دادن (اون هم بدون مرجع) یک کمی دقت کنیم!

  80. شریفی ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۶:۵۹ ب.ظ

    تو باز عقده‌ات را نسبت به شریفیها نشون دادی بدبخت؟؟؟ لاشی‌هایی مثل تو پست تر از اینی هستند که بخواهند در مورد شریفیها اظهار نظر کنند.

  81. سپیده ۱۳۸۶-۱۱-۱۶، ۹:۴۷ ب.ظ

    با شناختی که من هم از تو دارم می دونم آدم بی سوادی نیستی و خیلی هم با هوشی…و زندگی پر باری هم داشتی و داری….
    در مورد اون مردک باید بگم بیشتر ایرانی های بی جنبه همین جوری هستند….

  82. زهره ۱۳۸۶-۱۱-۱۷، ۹:۰۱ ق.ظ

    hey,
    if you don’t like that student’s behavior represents all Iranians or muslims, you yourself don’t generalize him to all SHARIFI students.

    btw, I believe it is more offensive when you make fun of a more specific community.

    Imam Hossein says: if you don’t have faith, be fair at least.

    I say: if you have faith, be fair as well

    iek daneshgaah tehrani

  83. زهرا ۱۳۸۶-۱۱-۱۷، ۹:۵۲ ق.ظ

    زهره جان حق با شماست
    نمیخوام تائید کامل کنم حرفمو ولی خداییش درصد این رفتارا در شریفیا خیلی بالاتره

    کلا شریفیا دو دسته ان
    یا از اینور بوم افتادن یا اونور
    یه سریهاشون اونقدر مذهبی ان که نمیشه باهاشون حرف زد یه سریهاشونم اینطوری

  84. هادی ۱۳۸۶-۱۱-۱۷، ۳:۳۴ ب.ظ

    سلام….
    خیلی جالبه…خارجیها از روی حماقتشون رفتار یک نفر رو به همه ایرانیها تعمیم میدن…
    اما شما چی دوست باشعور من؟ شما چرا رفتار یک نفر رو به همه شریفیها تعمیم میدی…؟
    امیدوارم یخورده بیشتر در مورد چیزایی که مینویسید فکر کنید.

  85. زهره ۱۳۸۶-۱۱-۱۸، ۱۰:۴۲ ق.ظ

    as a computer engineer we expect you to use a more scientific language.

    if you want to support an experimental theorem, you should propose an experiment that if anybody perfome it, conclude the same results.

    you could simply say:
    based on my “personal experiment sharifi-ha are like this or that.

    of course everybody has the right of freedom of thought. and there will be no objection then.

  86. کامبیز ۱۳۸۶-۱۱-۱۹، ۹:۲۱ ب.ظ

    سلام
    من اکثره پست هایی که دوستان درباره آقای فرهود آذر سینا داده بودن رو خوندم
    به خصوص پست هایه جناب مرد تنها که به نظرم کاملا منطقی اومد
    من حق رو به ایشون میدم به نظره من هر کس مسئوله اعماله خودشه
    این آقا بر حسبه غریزه ای که داشته یه کاره خلاف انجام داده که داره مجازاته این کارشو پس میده متاسفانه به دیلیه جوی که تو جامعه ما هست اینجور موضوعات خیلی خبر ساز میشن و به راحتی آب خوردن با آبرویه یه آدم بازی میشه

  87. استاد دانشگاه ۱۳۸۶-۱۱-۲۰، ۶:۲۴ ب.ظ

    زهرا جان حالا حسودی نکن! به فرهود میگم وقتی آزاد شد ترتیب تو رو هم بده!

  88. سفید ۱۳۸۶-۱۱-۲۰، ۱۱:۰۴ ب.ظ

    پوف جون دل پاک که میگن همینه هرکی رو دوست داشته باشه همونجا بی رک ریا ماچ میکنه ! آدم که نکشته تجاوز که نکرده یه بوسه ناقابل !

  89. amin ۱۳۸۶-۱۱-۲۵، ۲:۳۲ ق.ظ

    ۱)کدوم ابلهی گفته فرهود مسلمونه؟!جناب آذز سینا زرتشتیه و پسر فوق العاده سالم و گلی بوده که چون تهرانی هم بود اصلا خوابگاه نبوده که بخواد اون کارهایی رو بکنه که شما تو خوابگاه میکنین.
    ۲)من با خودش حرف نزدم ولی احتمالا روی شوخی یا یه چیزی چنین اتفاقی افتاده چون طرف اصلا توی موده اون کارهایی نیست که همه پیشه خودشون شبیه سازی کردن.
    ۳)اینکه چرا فرهود چنین حرفهایی رو تو دادگاه زده برام عجیبه.چراکه اون جز نوابغ شریف و از قوی ترین ها توی فیلد خودش توی ایرانه که تجسم هوش اون برای آدهایی که چنین فیلدی رو کار نکردن غیر ممکنه که احتمالا چون از قانون اونجا بی اطلاع بوده خواسته مثله همیشه تریپه صادقانه بیاد بعد دختره هم داغش کرده و طرف لاکار رفته.
    ۴)به هر حال کارش غلط بوده و چه رو شوخی چه جدی بک گراندش رو خراب کرده فقط امیدوارم توی روحیش تاثیر نذاره و بعد از برگشتش به ایران بتونه به ایران خدمت کنه(البته نه از این نوعش که به کانادا کرده…)

  90. یه خواننده ۱۳۸۶-۱۱-۲۶، ۶:۵۷ ب.ظ

    فکر نمکنی به جای اینکه شماهم مثله اشتباه یه بنده خدارو تو بوق کنی و جار بزنی تا از قافله عقب نیوفتی بیشینی روزمه دهن پرکن برای خودت درست کنی تا پوزش رو همه جا جاربزنی؟ مگه دلت از این نسوخته؟ دوست داری یکی رزومت رو بخونه همش به به چه چه بگه شما کاسه داغ تر از اش نباش رزومت رو هی گنده ترکن انشاالله که به جایزه نوبل میرسی . هرکس مسوله اشتباه خودشه خوبه مثلا یکی از فامیل های شما اینجوری ابروش بره ماکه ایرانیا استادیم از کاه کوه بسازیم.
    اره جانم رزومت رو کامل کن

  91. نابغه فصل ۱۳۸۶-۱۲-۲۱، ۱۲:۰۴ ب.ظ

    سلام زهرا خانم
    میدونی ماهی جوبی ها چرا کورند؟
    چون که کثیفی والودگیها دورشون پره

    حالا ما آدمها هم مثل همین ماهیا اگه گناه خودمونو ودیگرانو نپوشونیم کم کم کورمیشیم!

    یادت باشه که خدا ستارالعیوب !!!!!
    به خدا می سپارمت.

  92. ناشناس ۱۳۸۷-۰۶-۲۱، ۷:۴۰ ب.ظ

    به عرض تمام خوانندگان این مطلب میرسانم که قبل از هرگونه اظهارنظر کمی قضاوت کنید… هر مزخرفی که از یک وبلاگ ناشناخته به اینترنت تراوش میکند اینقدر پر و بال ندهید… من آقای فرهود آذرسینا رو از کودکی مشناسم و تا حال هیچگونه برخورد غیر عادی از ایشان ندیدم … اگر شما پدر این آقا را میشناختید هرگز اینقدر بیرحمانه برای خراب کردن چهره این خانواده و شخص آقای فرهود تلاش نمیکردید… چطور خبری را که نمیدانید از کجا امده و چه منشا معتبری دارد قبول میکنید و برای پر کرن وبلاگ بی ارزشتان حاظرید حیثیت مردان هنر و علم ایران را به سخره بگیرید؟ من برای شما ایرانیهایی که کاری جز مسخرگی و باور خبرهای صد من یه غاز داخل اینترنت تفریح دیگری ندارید واقعا متاسفم… کسی که این خبر کذب را پراکنده نموده حتما خصومتی با شخص استاد موسیقی آقای آذر سینا داشته… مطمئن باشید

  93. سارا مجتهدی ۱۳۸۷-۰۶-۲۱، ۷:۴۱ ب.ظ

    به عرض تمام خوانندگان این مطلب میرسانم که قبل از هرگونه اظهارنظر کمی قضاوت کنید… هر مزخرفی که از یک وبلاگ ناشناخته به اینترنت تراوش میکند اینقدر پر و بال ندهید… من آقای فرهود آذرسینا رو از کودکی مشناسم و تا حال هیچگونه برخورد غیر عادی از ایشان ندیدم … اگر شما پدر این آقا را میشناختید هرگز اینقدر بیرحمانه برای خراب کردن چهره این خانواده و شخص آقای فرهود تلاش نمیکردید… چطور خبری را که نمیدانید از کجا امده و چه منشا معتبری دارد قبول میکنید و برای پر کرن وبلاگ بی ارزشتان حاظرید حیثیت مردان هنر و علم ایران را به سخره بگیرید؟ من برای شما ایرانیهایی که کاری جز مسخرگی و باور خبرهای صد من یه غاز داخل اینترنت تفریح دیگری ندارید واقعا متاسفم… کسی که این خبر کذب را پراکنده نموده حتما خصومتی با شخص استاد موسیقی آقای آذر سینا داشته… مطمئن باشید

نظر شما