چقدر زیبایی طرف براتون مهم هست؟

* حتما شمام ویدئوی مصاحبه هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش و رامین جهانبگلو رو توی برنامه به اسم دموکراسی دیدید.
نگاه ساده انگارانه میتونه این باشه که اینا صرفا دارن یکسری کار تحقیقاتی و سخنرانی انجام میدن و چه ربطی به نظام جمهوری اسلامی داره و اینها.
ولی اگه به اون نمونه ای که بررسی کرده بودن یعنی گرجستان دقت می کردید متوجه می شدید که چطوری ساختار سیاسی و گرایشات مردمش رو با استفاده از چند دانشجو تغییر داده اند. فکرشو بکنین یه بنیادی به اسم جرج سورس با استفاده از چند ایرانی مقیم و با یه بودجه مالی که گفته می شد از طرف کنگره آمریکا با استفاده از اصطلاحاتی مثل ترویج دموکراسی یا حقوق زنان در ظاهر ولی در باطن هدفش تغییر و براندازی نظامهای حکومتی مخالف خودش هست.
حتما دقت کردید که رییس جمهور گرجستان به وضوح می گفت که هدف ما هدفیه که آمریکا دنبال می کنه و در پایان سخنرانیش از اون آمریکائیه پرسید: که چیزی رو که اشتباه نگفته؟!!!
این وسط استقلال کشورها میشه کششششک.
حالا اصلا خیلی دلم نمیخواد بحث سیاسی کنم فقط این نکته برای من جالب بود که آمریکا به چه روشهایی متوسل میشه و چه پولهایی خرج میکنه که نظامهای دنیا رو به طرف خودش برگردونه و چقققدر براش مهم است این برنامه ها.  
واقعیت اینه که در دنیای حاضر کودتاها و جنگها از بین نرفتن بلکه گاهی وقتها شکلاشون عوض شده و اتفاقا هوشمندتر و پیچیده تر هم شده اند. به نظرم شاید حالا معلوم میشه که نقش سازمانهای اطلاعاتی در دنیای حاضر و در کشورها به چه صورت میتونه باشه؟ و چرا دولتها سعی می کنن سازمانهای اطلاعاتی شون رو هر چه سختگیرانه تر انتخاب کنند. چون هرآن توسط دشمنان کشور وشهای جدیدی برای مقابله و براندازی نظام به وجود می یاد و چقدر هم روش وقت و هزینه صرف می کنند.
اصلا یک سوال مهمتر: این بنیاد سورس و امثال هاله اسفندیاری اگه خیلی مثبت و دموکراسی طلب و آزادی طلب هستند، چرا روی مخ نداشته جورج بوش کار نمی کنند که اینقدر جنگ در دنیا راه انداخته و میلیونها انسان بی گناه رو توی عراق و افغانستان بیچاره و آواره کرده؟!

* توی روابطی که دارید چقدر زیبایی طرف مقابل براتون مهم هست؟ شده به خاطر این موضوع رابطه تون رو بهم بزنین و یا اینکه روی طرف مقابل حساب کنین؟! معیارهای شما برای زیبایی، زیبایی طبیعی خود فرد بوده و یا فلان هنرپیشه هالیوودی؟ آیا شمام جزء کسانی هستید که زیبایی براتون اولین معیار و یا معیار بسیار مهمیه؟

این سوالها از اونجایی به نظرم رسید که امروز صبح از وبلاگ خانوم احمد نیا رسیدم به یه لینکی به نام حذف کردن که توش یه آقایی نوشته بود که به خاطر عدم زیبایی طرف مقابل رابطه سه ساله اش رو قطع کرده و البته در این متنی که نوشته بود چیزهایی زیادی نوشته بود که به نظرم رسید قسمتی از متنش رو توی دسته بندی از دیگران قرار بدم و راجع بهش بحث کنیم:
یکی از دوست هایم روزی می گفت به نظر من کمال و اوج زیبایی یک زن در زیبایی اوست و در یک مرد در قدرت او. این عقیده به نظر خیلی ها تا حد بسیاری متفاوت است. ولی من آن را قبول دارم. البته با در نظر گرفتن اینکه همه چیز نسبی است و نمی توان در مورد هر چیزی رای مطلق داد. این نگاه خیلی سنتی است. از طرفی باید پرسید که چرا کمال یک زن در زیبایی او و کمال یک مرد در قدرت اوست؟برای اینکه پاسخ این سوال را بدهم باید هدف از زندگی خودمان را درک کنم [...]
واقعیت تلخ است. برای همه تلخ است و برای من تلخ تر.حدود سه سال بود که با دختری به نام نرگس دوست بودم. یک دوستی سطحی در حد پیام کوتاه و  تلفن. ما نخواستیم یا شاید امکانش نشد که همدیگر را ببینیم . من چون که گوریل ایده آلیستی هستم با صدایش در ذهنم دختری پری چهر و رویایی را نقاشی می کردم.تا سه روز پیش . تا سه روز پیش که عکسش را دیدم. برای اینکه قرار شد روابطمان جدی تر باشد. عکسش را در cloob دیدم.بد نبود. ولی من  ِ ایده آلیست انتظار چنین تصویری را نداشتم. و با بیرحمی تمام تمام روابط سه سالمان را قطع کردم. نمی دانستم که اگر نظرش را در باره ی عکسش می خواست چه باید بگویم. نمی توانستم مستقیم به او بگویم که بهتر است روابطمان را قطع کنیم.(فقط برای اینکه از عکسش خوشم نیامد؟!) یا شاید نمی خواستم. هر چند این تراژدی برای خود من هم چندین بار اتفاق افتاده است که کسی بخواهد من را در روابطی حذف کند اما این بار من حدف کننده بودم نه حذف شونده. حذف کردن خیلی تلخ است. چه آن حذف هایی که سازمان های اطلاعاتی کشورها انجام می دهند و چه حذف هایی که ما مردمان عادی انجام می دهیم.

* عشق و این صحبتا …
این روزا ……
…….. عشق یه احساس ۳ طرفس که واسه همه ۷-۸ بار پیش میاد ……
—————————————————–
پ.ن: عشقم بود عشقای قدیم …
پ.ن بی ربط: مرد خوب پیدا نمیشه … اون یکیم که فکر میکنی خوبه … یا زنش خوب بوده یا مامانش خوب بارش آورده ….

۴۳ نظر

  1. صبا و پرهام ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱۱:۱۸ ق.ظ

    سلام

    سایتت از فیلتری در اومد

    خوش باشی

    .

  2. زهرا ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱۱:۲۲ ق.ظ

    از کدوم شهر سایت منو میبینی؟
    آخه هنوزم فیلتره

  3. فؤاد ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱۱:۳۷ ق.ظ

    خب در مورد اون بنیاد سورُس می‌تونی اینو بخونی: http://www.sharagim.net/2007/07/post_118.html
    شاید فهمیدی هدف جمهوری اسلامی چی بود از پخش این برنامه

  4. زهرا ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱۱:۵۰ ق.ظ

    به فواد:
    منظورتون اینه که ما برای ایجاد دموکراسی باید به غرب پناه ببریم؟! اصلا به آمریکا و یا بنیاد سورس چه ربطی داره که در ایران یا گرجستان دموکراسی وجود نداره؟!!
    اینها پدر ما هستند یا مادر ما؟!!!
    چرا بنیاد سورس به جای ترویج دموکراسی و اینهمه هزینه در کشورهای دیگه دنیا در خود آمریکا فعالیت نمی کنه که مثلا دست بوش رو از اینهمه جنگهایی که راه انداخته و ملت بدبخت و فلک زده افغانستان و عراق رو اینهمه آواره کرده؟!!

    اینها اگه خیلی آدمهای مثبت و دموکراسی طلب هستند چرا به آزادی و استقلال کشورهای دیگه احترام نمیگذارند؟!

    اصلا یک سوال مهمتر:
    اینها چرا فقط توی کشورهایی که مخالف آمریکا و یا سیاستهای آمریکا هستند میخوان دموکراسی ایجاد کنن؟!!! مثلا توی باقی کشورهای دنیا دموکراسی هست؟! اونهم از نوع آمریکایی پسند؟!
    اینقدر ساده لوح نباشید دوست نادیده!!!

  5. soheil ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱۲:۳۱ ب.ظ

    به نظر شما خیلی عجیبه که آمریکا با راه اندازی موسسه مثل هیفوس و حالا استفاده از چند دانشجو می تونه سرنوشت یک کشور رو عوض کنه ؟ اگر بخواهیم به این سوال جواب بدیم اول باید بررسی کنیم که رژیمی که قراره با چند تا دانشجو و کمک یک موسسه پژوهشی یا هر اسمی که شما دوست دارید براش بزارید به راحتی بر برخوره ویژگی های یک حکومت و رژیم توسعه یافته رو داره ؟

    حالا من از شما سوال می کنم اگر در گرجستان حکومت قبلی پای های محکم در میان افکار عمومی داشت ایا به این راحتی فرو می ریخت ؟ واقعا سوال اینجا است که ج ا آیا واقعا خودش رو در خطر می بینه که چنین برنامه هایی رو پخش می کنه که مثلا هشدار بده که در فلان جا فلان اتفاق افتاد ممکنه برا ی ما هم بیفته و با نشون دادن این برنامه نمی یو فته ؟
    نظر شخصی من اینه که این برنامه ها برای کشورهایی تدارک دیده می شه که قابلیت اجرا داشته باشه یعنی عموم برای پذیرش تغییر عمده آمادگی روانی داشته باشند و حتی در مثال گرجستان آمادگی بسیار زیادی برای همکاری داشته باشند اصولا حکومت های توتالیتر همیشه با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
    و اما در مورد دموکراسی در آمریکا و اینکه آیا امریکا واقعا دنبال توسعه آزادی و عدالت در جهانه یا باید بگم من هم فکر نمی کنم آمریکا براش مهم باشه که آیا مثلا در افغانستان مردم آزادی داشته باشن یا نه مسئله اساسی منافعه و من شخصا حکومت آمریکارا به خاطر اینکه برای منافع مردمش دست به اقدام می زنه رو تحسین می کنم اصولا تعریف حکومت باید همین باشه هر چند این منافع در صورتی به دست بیاد که منافع شخص یا کشور دیگری رو نقض کنه. ما نباید در رویا زندگی کنیم واقعیت این است که در دیپلماسی و عملیات سیاسی بسیار عنوان می شه که حق هر کشور همان اندازه ای است که قدرت تحصیل آن را دارد نه بیشتر نه کمتر. من هم قبول دارم اگر تمام کشور ها در کنار هم و برای توسعه عدالت قرار بگیرند دنیا جای بسیار خوبی ی شه ولی برای پذیرفتن حقیقت جهان ، ایدلوژی و عقیده به تنهایی راه به هیچ جا نمی بره.

    اگر تند رفتم معذرت می خوام و اگر فکر میکنی این مطلب ممکنه باعث فیلتر شدن سایتت بشه حتما پاکش کن چون ارزششو نداره به خاطر یه کامنت فیلتر بشی می تونیم از طریق ایمیل این بحث رو ادامه بدیم.

  6. زهرا ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱:۴۲ ب.ظ

    به سهیل:
    بر خلاف شما من فکر می کنم اونها اول آمادگی روانی به وجود میارن و سپس از طریق اون اقدام می کنن. پس اینهمه رسانه های بین المللی که افکار عمومی رو هدایت می کنن برای چی خلق شدن؟!

    در ثانی یعنی شما واقعا فکر می کنن در هر حکومتی و یا هر نظامی و یا اصلا هر کشوری فردی مخالف با اون وجود نداره که می شه شناسایی و از طریق اون اقدام کرد؟!
    یعنی شما معتقدید که ایران و یا هر کشور دیگه ای باید طوری رفتار کنه که هیچ مخالفی نداشته باشه تا چنین بنیادهایی بخوان برای براندازیش اقدام کنن؟!

    اصولا چنین چیزی حتی در تئوری هم نمیتونه به وقوع بپیونده چه برسه در عمل!

    در ثانی فکر می کنم احتما هیتلر هم چنین عقیده ای داشت که برای حفظ منافع خودش از جان هیچ انسان و یا کشوری نگذره! فکر نمی کنین این ایده خیلی خطرناکه واگه چند نفر دیگه مثل شما فکر کنن دنیا تبدیل به چه چیزی میشه؟!
    خداییش قصد توهین ندارم ها صرفا دارم ایده شما رو تحلیل می کنم

  7. زهرا ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱:۴۵ ب.ظ

    اینو هم بگم که بر خلاف شما فکر نمی کنم آمریکا به واژه ای مثل قابلیت اجرا در اون کشورها فکر کنه
    از نظر اونها مخالفینشون باید نابود بشن و قدرتهای دلخواه اونا بیان سرکار حالا این نابودی یا با حمله نظامی میسر هستش و یا حمله نرم!
    مثلا میاد به عراق و افغانستان حمله نظامی می کنه اما چون توان نظامی ایران قوی هست و یا به هر دلیلی آمریکا نمیتونه به ایران حمله کنه دست به این مدل کودتاهای رنگی میزنه.

    اینه که من فکر می کنم هر کشوری که با سیاستهای امریکا مخالف هست باید حواسشون به این دو نوع حمله جمع باشه.

  8. زهرا ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۱:۴۹ ب.ظ

    مسئله بعدی در مورد تغییر حکومت توسط چند تا دانشجوست.
    دوست محترم
    بهترین راه برای براندازی نرم یک حکومت تاثیر روی قشر جوان و دانشجو و به اصطلاح روشنفکره اون جامعه است و این رو قدرتهای غربی بهتر از ماها بهش رسیدن.
    اگه شما روی این قشر تاثیر بذاری ممکنه در زمان فعلی و یا چند سال بعد به نتیجه نرسی اما در دراز مدت تاثیر خودش روی نسلهای بعدتر میذاره و این درخت هی پر جمعیتر و با دوامتر میشه.

    پس این مسئله هم مختص ایران نیست. حتی تهاجم فرهنگی هم هدفش بیشتر روی قشر جوان هست چه برسه به این مسائل سیاسی

  9. kami ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۲:۵۲ ب.ظ

    جمهوری اسلامی این برنامه رو برای آدمهای خنگ و زود باوری مثل تو درست کرده اگه تو هم ۷۱ روز تو انفرادی بودی به اینکه دختر جرج بوش هستی اعتراف میکردی

  10. زهرا ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۳:۰۵ ب.ظ

    به kami:
    اگه شمام توی ایران فعالیتهای مشابهی بر ضد آمریکا داشتی به محض ورود به آمریکا توی زندانهای مخوف سیا می افتادی. حتما چندی پیش توی اخبار وجود زندانهای مخوف سیا رو شنیدید؟!
    میبینی که معامله دو طرفه هست
    در ضمن کلا نمیشه با ملایمت و انعطاف از یک جاسوس اعتراف گرفت میشه؟!!

  11. راننده ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۳:۴۴ ب.ظ

    وبلاگ من از سر بیکاری دلخوشی نیست حقیقتش من یک راننده هستم وقت چت کردن ووبلاگ نویسی ندارم فقط نظرم پول در آوردن از راه حلاله اگر شما هم میتونینی توسط دوستاتون وبلاگ من را به آ}انس دارای محلتون معرفی کنید شنبه آینده جلوی اتحادیه جمع شیم شاید نتیجه بگیریم

  12. ساغر ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۳:۴۶ ب.ظ

    زهرا جان خواهش می کنم بزرگ شو….بیشتر فکر کنم و بهتر نگاه کن !

  13. soheil ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۴:۲۸ ب.ظ

    التبه هیچ کشوری در دنیا نیست که دولت آن مخالف نداشته باشه ولی از طرفی هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که چند نفری را به جرمی به زندان بی اندازد بعد از مدت ۳ یا ۴ ماه برنامه ای در تلویزوین دولتی اش (چون هیچ کس جز دولت اجازه اه اندازی تلویزیون ندارد) پخش شود از این زندانی های که به صدای بلند تمام آنچه به آن عقیده داشته اند را زیر سوال ببرند. یعنی شما باورتان می شود هاله اسفندیاری نامی ۴۰ سال تمام را در یک جهت آمده باشد بعد در اثر ۲ ماه زندان رفتن در ایران ناگهان وجدانش بیدار شده باشد و قبول کند تمام عمر اشتباه کرده و دوستان لطف کرده اند با زندانی کردن ایشان حقایق زندگی بر ایشان روشن کرده باشند ؟
    نمدانم شما باید خوب بدانی اعترافات تلویزیونی چیز جدیدی نیست در ایران شما سری به آرشیو انها بزنی افراد زیادی را پیدا می کنی که این برنامه روی انها پیاده شده باشد و خیلی ها هم به جهت این مملکت را ترک کرده اند. حتی یک نفر از این افراد هم تا حالا پیدا نشده که بگوید این برنامه را به میل و اختیار خود اجرا کرده.
    در مورد رسانه هم جالبه دولت ایران ۷ کانال تلویزیونی بیش از ۲۰ خبرگزاری تعداد زیادی ایستگاه رادیویی محلی استانی و سراسری در اختیار دارد .روزنامه ها به شدت کنترل و بسته می شوند . سایت های مخالف دولت در اینترنت فیلتر می شوند شاید ۷۰ در صد مردم که به ماهواره و اینترنت فیلتر شده دسترسی ندارد یعنی تمام این ابزار حریف این رسانه های خارجی که شما از آن دم می زنید نمی شود؟ پس اگر واقعا روزی صدای آمریکا از تلویزیون محلی ایران پخش شود چه خواهد شد؟ لابد انقلاب مخملی که چه عرض کنم انقلاب آهنی اتفاق خواهد افتاد ؟

    لازم نیست شما در ایران برنامه های مخالفت با دولت امریکا داشته باشی و بعد از ترس دستگیری قید سفر به آمریکا رابزنید می توانید در همان کشور و با استفاده از همین رسانه های جمعی هرچه مخالفت با دولت و سیاست های ان ابراز کنی همان طور که کافی است همین الان سایت روزنامه دمکرات امریکا را ورق بزنید پر است از مقاله های به شدت مخالف دولت و سیاست های آن. ولی ایا در این کشور ما می شودکلمه نازک تر از گل به شخصیت های سیاسی زد ؟ من که جرات را ندارم شما آزادی هر چه دوست داری امتحان کنی. (من جدا سفر به کشور های غربی امریکا و یا انگلستان و .. را توصیه می کنم بی ضرر است)

    از اینکه من را با هیتلر مقایسه می کنید هم حس جالبی دارم اتفاقا تاریخ را ورقی بزنی بد نیست هیلتر هم عقیده عجیبی به زندانی کردن مخالفان و بستن و تعطیل کردن روزنامه ها داشت و چند بار مخالفانش را وارد کرد از رادیو اعلام کنند که چقدر در اشتباه بودند و قدر پیشوا را نمی دانستند !!! عجیب نیست ؟ به من بیشتر شباهت دارد یا به کس دیگری نمی دانم ؟

    ‌ ؛در ضمن کلا نمیشه با ملایمت و انعطاف از یک جاسوس اعتراف گرفت میشه؟!! :

    جالبه شما هم طرفدار استفاده از زور هستی فقط وقتی که قرار بشه برای توجیه دلایل خودت ازشون استفاده کنی. مو فق باشی

  14. علی ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۶:۳۱ ب.ظ

    در باره به اسم دموکراسی که توی وبلاگم نوشته ام . در باره بحث دوم هم ترجیح کی دهم هیچچچچچچی ! نگم !!!!!

  15. mojgan ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۷:۴۳ ب.ظ

    واقعا در مورد سیاست حرف زدن کار مشکلیه .ولی ما هم کم از این تروریست حمایت نمی کنیم وبه لبنان وسوریه کلی پول میدیم کلی تجهیزات وتازه کلی این ورو اونور که شاید به ندرت من وتو متوجه اون بشیم ماشین مجانی برق ونفت میدیم که چی…؟

  16. همشهری ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۷:۵۹ ب.ظ

    سلام:) در مورد موضوع اول باید بگم اصلا رقبتی به نگاه چنین برنامه هایی رو ندارم خوشبختانه ،
    در مورد مطلب بعدی!:) باید بگم که دروغه اگه بگم زیبایی طرف مقابل برام مهم نیست! ولی همونطور که گفتین زیبایی یه چیز نسبیه . من سعی میکنم که زیبایی درون طرف مقابلم برام مهمتر باشه تا زیبایی برون!
    حتما دیدین چهره آدمهایی که بدون اینکه بشناسینش احساس آرامش بکنین و بالعکس ،بدون اینکه ربطی به زیبایی ظاهری طرف داشته باشه.

  17. لوتوس ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۸:۴۵ ب.ظ

    برای شما آرزوی موفقیت می کنم

  18. هادی ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۹:۱۰ ب.ظ

    شما واقعا فکر می کنید که عاملان پخش و مسئولانی که این اعترافات را اخذ نموده اند، طرفدار مردم و مردم سالاری هستند و هدفشان روشن گری بوده؟

  19. گوریل فهیم ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۹:۱۹ ب.ظ

    زهرا خانوم سلام. اجازه بدید متذکر بشم که لفظ نکره ی یک پیش از واژه ی آقا فکر نمی کنید تا حدی تحقیر آمیزه؟ من یک گوریل متشخص هستم.”گوریل فهیم”

  20. گوریل فهیم ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۹:۲۰ ب.ظ

    زهرا خانوم سلام. اجازه بدید متذکر بشم که لفظ نکره ی یک پیش از واژه ی آقا فکر نمی کنید تا حدی تحقیر آمیزه؟ من یک گوریل متشخص هستم.

  21. محسن ۱۳۸۶-۰۴-۳۰، ۹:۳۹ ب.ظ

    ۱-گفته های شخصی که بدون داشتن حقوقی که توی قانون براش تعیین شده،(حداقل داشتن وکیل…)، در زندان نگه داشته بشه ، برای من قابل قبول نیست.(فکر کنم این خیلی بدیهی باشه)
    ۲- هدف گروه مسئول این نمایش این بوده که هر کس تو ایران جور دیگه ای فکر کرد سریع وصلش کنن به خارج و متهمش کنن به عامل بیگانه بودن تا هر حرکتی در راستای دموکراسی رو با این بهانه سرکوب کنن. (اینا معلمای جمع شده جلوی مجلسم وصل کردن به اونور)
    ۳- وقتی این پست رو خوندم واقعا ازت نا امید شدم …

  22. habib ۱۳۸۶-۰۴-۳۱، ۱۲:۵۴ ق.ظ

    شما جدا مزخرفات پخش شده از سیما را قبول کردید؟بیشتر بخوانید . بیاندیشید ………… اما چرندیات صدلی آمریکا را هم نگوشید

  23. eteraf ۱۳۸۶-۰۴-۳۱، ۱:۵۵ ق.ظ

    من اعتراف می کنم
    فقط لازم است یک حسینی یا هاشمی در اتاق بازحویی باشد
    و من در اتاق در بسته ای گرفتار شده باشم
    تا من اعتراف کنم

    من اعتراف می کنم که سه سال و دو ماه و دوازده روز قبل
    برخلاف قانون خندیدم
    و اعتراف می کنم که هر وقت تلویزیون یک وزیر را نشان می دهد
    عصبانی می شوم

    من اعتراف می کنم که برخلاف قوانین زن بودم
    و اعتراف می کنم که برخلاف قوانین گاهی از مغزم استفاده کردم
    من اعتراف می کنم که گاو نبودم
    و نمی خواستم مثل گاو زندگی کنم
    و بخاطر همین انحرافات از بازجو می خواهم مرا ببخشد

    من اعتراف می کنم که در روزهای جوانی
    به جای اینکه پنج بار فیلم های هندی را ببینم
    یک بار تاریخ فلسفه یونان را خواندم

    من اعتراف می کنم که گاهی خوشحال می شوم
    و امیدوارم قاضی از این گناه من درگذرد.
    من اعتراف می کنم که از دیدن مردی که دوستش دارم
    چشمانم برق می زند
    و امیدوارم خدا مرا ببخشد

    من اعتراف می کنم که به جای رفتن به دیسنی لند به دانشگاه مریلند رفتم
    و به جای رفتن به دیسکو به یونسکو رفتم
    و امیدوارم بازجو از این گناهان من درگذرد

    من اعتراف می کنم که عطر بوی خوبی می دهد
    و بچه ها کوچک هستند
    و پیرمردها بالاخره یک روز می میرند
    من به همه این اندیشه های انحرافی اعتقاد داشتم و به آن اعتراف می کنم

    من اعتراف می کنم که زمین گرد است،
    حتی اگر قاضی شک کند که پس چرا نمی افتیم؟
    من اعتراف می کنم که خارجی ها آدم هستند
    و دو تا چشم دارند
    و با دماغ شان بو می کشند
    و با قلب شان عاشق می شوند
    و با دست شان دست می دهند.

    من اعتراف می کنم
    با شرم بسیار اعتراف می کنم
    که چندین بار از چراغ قرمز میدان انقلاب رد شدم
    تا به خیابان آزادی برسم

    من اعتراف می کنم که از همه درهای بسته می ترسم
    و اعتراف می کنم که وقتی چشمانم را با چشم بند می بندند
    بدنم می لرزد
    و به هر چیزی که آنها بخواهند اعتراف می کنم

    خدا مرا ببخشد
    و قاضی بخشش خدا را بپذیرد

  24. ye nazar ۱۳۸۶-۰۴-۳۱، ۲:۱۲ ق.ظ

    البته برنامه « به سوی دموکراسی » به نظر من بسیار برنامه خطرناکی برای جمهوری اسلامی بود، جمهوری اسلامی در کمال بلاهت در این برنامه داشت اثبات می کرد که تمام ملت هایی که در این سالها با انقلاب های آرام از دست دیکتاتوری آزاد شدند، برنامه های شان دست دانشگاهیان آمریکایی بود. نمی دانم چرا سازندگان این برنامه ها فکر نمی کنند که وقتی بارها در ستایش سقوط کمونیسم و فروپاشی اردوگاه سوسیالیسم که ظاهرا امام خمینی یکی از کارهای مهم زندگی اش پیش بینی همین سقوط بود، حرف می زنند، یعنی اینکه سقوط کمونیسم خوب بود، و ملت الآن در لهستان و چکسلواکی و یوگسلاوی و اوکراین و این کشورها زندگی بهتری دارند تا دوران دیکتاتوری و فقر و کثافت کمونیسم.

    طبیعتا مردم هم فکر می کنند این آمریکایی ها چقدر خوبند که این همه به فکر دموکراسی برای ما هستند؟ و اتفاقا چه کار خوبی می کنند که یاد می دهند که چطوری بدون خونریزی انقلاب کنیم. بعد هم که انقلاب بدون خونریزی می کنیم، مثل لهستان و یوگسلاوی آمریکایی ها می روند و دیگر کاری ندارند. خودمانیم، به نظر شما چه اشکالی دارد به ملتی که می خواهد با انفجار و ترور و قتل و غارت انقلاب کند، یاد بدهند که بدون خونریزی انقلاب کنند؟ اصولا کار آمریکایی ها در سالهای بعد از کمونیسم همین بود که اگر کمونیست های بی عقل در دوره استالین برای افزایش تولید گندم در سطح هکتار، الزاما سی تا از شاعران و نمایشنامه نویسان را باید اعدام می کردند، آمریکایی ها در دانشگاه های شان تحقیق می کردند که چگونه همین کار را بدون اعدام نمایشنامه نویس انجام دهند. البته من هر چقدر فکر کردم نفهمیدم که کمک کردن به مردمی که زیر نفوذ وحشیانه کمونیسم بودند، به صورتی که کسی کشته نشود، چرا باید کار بدی باشد؟ در حالی که در شرایطی مانند مثل بوسنی در یوگسلاوی، وقتی که آمریکا و اروپا ملت یوگسلاوی را به حال خودشان رها کرد که تکلیف شان را خودشان روشن کنند، صرب ها بلائی سر مسلمانان بدبخت بسنی آوردند که مسلمان ها دست به دامن آمریکا شدند که بیاید و آنها را از دست هموطنان متجاوز و قاتل شان نجات دهد. یکی از دلایل نفرت مسلمانان بوسنی از فرانسه همان دو ماهی است که فرانسوی های گند دماغ و عوضی به جای اینکه فکر کنند صرب های وحشی دارند روزی بیست سی نفر را سر می برند یا به زنان تجاوز دسته جمعی می کنند یا بچه ها را تکه تکه می کنند، بخاطر مخالفت با آمریکایی ها جلوی طرح حمله به بسنی را در شورای امنیت می گرفتند. آخر کار هم وقتی آمریکا به بوسنی حمله کرد، مسلمانان این کشور از کابوس حملات شبانه و تجاوزات وحشیانه و سربریدن نجات پیدا کردند.

    و البته من اصلا نمی فهمم چرا انقلاب با خونریزی خوب است و انقلاب مخملی بد است؟ البته فارغ از اینکه انقلاب مخملی اصلا در هیچ کشوری که آمریکا با آن رابطه دیپلماتیک ندارد تا کنون صورت نگرفته است و فقط در شرایطی صورت می گیرد که نهادهای مدنی در آن قدرت داشته باشند و قدرت حاکمه در آن یکدست نباشد که هیچ کدام از این شرایط در ایران وجود ندارد.

    به این موضوع فکر کنیم که چرا یک انقلاب برای تغییر کشور حداقل باید ۵۰۰ نفر را بکشد و این خوب است، اما وقتی تغییری صورت می گیرد ولی در آن کسی کشته نمی شود، بد است؟ چرا نظامی که با اعتصاب سرکار آمده است، حق اعتصاب را به رسمیت نمی شناسد؟ چرا نظامی که با رفراندوم حکومت را در دست گرفته، حق رفراندوم را به رسمیت نمی شناسد؟ و چرا نظامی که با انقلاب سرکار آمده است، انقلاب را به رسمیت نمی شناسد؟ به نظر می آمد برنامه تلویزیونی « به اسم دموکراسی » که توسط تلویزیون آمریکا و با مشارکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود، اثبات می کرد که آمریکا برخلاف مزخرفاتی که ضدآمریکایی های دو نبش می گویند اصلا دنبال قدرت یافتن در منطقه نیست، اصلا دنبال نفت نیست، اصلا دنبال درگیری نظامی نیست، فقط دنبال آوردن دموکراسی به ایران و خاورمیانه است. و این برنامه تلویزیونی اگر می خواست توسط آمریکایی ها تهیه شود، حتما اینقدر تاثیر نمی گذاشت که حالا تاثیر گذاشته است

  25. آنتراکت ۱۳۸۶-۰۴-۳۱، ۲:۱۵ ق.ظ

    در قطار

    یه پیرمرده و یه پیرزنه و یه پسره و یه دختره تو یه کوپه قطار با هم بودن،‌ قطار میره تو تونل و همه جا تاریک میشه،‌ یهو یه صدای ماچ و بعد هم یه صدای کشیده میاد! قطار از تونل میاد بیرون همه نشسته بودن سر جاشون. پیرزنه با خودش میگه: عجب دختر متین و باحیائیه! با اینکه جوونه و دلش میخواد ولی به کسی راه نمیده، تا یارو بوسیدش گذاشت زیر گوشش. دختره با خودش میگه: عجب پیرزنه نجیبیه! با اینکه سنش بالاست و کسی تحویلش نمیگیره، بازم نمیذاره کسی ازش سوء‌استفاده کنه. پیرمرده هم با خودش میگه:‌ بابا عجب بدبختیه‌ها! یکی دیگه حالش رو میکنه ما کشیده رو می‌خوریم! پسره هم با خودش میگه: چه حالی میده آدم کف دستش رو ببوسه محکم بزنه تو گوش بغلی

  26. من ۱۳۸۶-۰۵-۱، ۹:۴۲ ق.ظ

    ماشاله حسین درخشان تنها نیست

    وقتی که دختر تحصیلکرده دانشگاه تهران رفته به سادگی فریب صدا و سیما و برنامه ای که با نظارت کا.گ.ب ساخته شده رو میخوره دیگه چه انتظاری از بقیه مردم میشه داشت.

    ما صدها سال از بقیه دنیا عقبیم و اینطور که معلومه با این نسل آگاه آینده روشنی در پیش روی داریم.

  27. زهرا ۱۳۸۶-۰۵-۱، ۱۰:۱۴ ق.ظ

    به من:
    این مسئله چه ربطی به حسین درخشان داره؟!!!

    در ثانی حالا فرض محال کنیم که این برنامه زیر نظر کا گ ب بوده بازم اشکالی داره؟! حقایقی که توش گفته شده خدشه دار میشه؟!

    وقتی آمریکا به توسط سازمانهای مخفی خودش به اسرائیل و هزار تا کشور دیگه کمک می کنه که جنگ علیه یه حزب یا یه کشور راه بیندازن اشکالی داره ما با کا گ ب یه برنامه صدا سیمایی مشترک بسازیم؟!!!

  28. زهرا ۱۳۸۶-۰۵-۱، ۱۰:۱۹ ق.ظ

    به ye nazar :

    یعنی شما جدی جدی تا این حد ساده لوح هستید که فکر می کنین آمریکا صرفا و فقط داره جهت ترویج دموکراسی این برنامه ها رو ترتیب میده؟
    واقعا که آمریکا چه کشور گوگولی مگولی خوبی هست! پس میشه بگید این جنگهای ویرانگری که الان توی عراق و افغانستان به پاست اثر کیست؟ همین کشور گوگولی مگولی نیست که اینهمه سال داره تمام قطعنامه های شورای امنیت بر ضد اسراییل رو وتو می کنه!

    من فقط میتونم بگم که خیلی ساده لوح هستید که فکر می کنین آمریکا همه این برنامه ها رو واسه ترویج دموکراسی و ازادی انجام میده! بد نیست یه نگاه به تاریخچه آمریکا بیندازید تا بهتون ثابت بشه این کشور چقققدر ماشالا آزادی طلب و دموکراسی خوااااه هست!

    دوست عزیز میشه بگین که چه کشوری همواره خواستار تحریم های شدید علیه ایران هست؟! این چه نوع دموکراسی خواهی ای است که از یکطرف مدام ایران رو میکوبه و مردمش رو تحریم میکنه که در بدترین شرایط اقتصادی قرار بگیرن (حتی پیشنهاد تحریم بنزین) اونوقت شما جوان ساده لوح واقعا باورتان شده آمریکا به فکر دموکراسی شماست!!!!!!!!!!!!!!!

  29. ماهایا ۱۳۸۶-۰۵-۲، ۱۲:۲۸ ق.ظ

    زهرا خانم
    به ایران چه مربوطه که در مسائل عراق و لبنان و فلسطین دخالت می کنه. مردم ایران دارن از گرسنگی می میرن حالا اینا دارن از کون کشورهای عربی که حتی ایران رو آدم هم حساب نمی کنند می خورند. اگه مسائل داخلی کشوری به کشورهای دیگه بی ربطه خوب مسائل عراق و فلسطین و لبنان هم به ایران مربوط نیست. به جای اینکه پول نفت خرج مردم ایران بشه خرج مردم عراق و کشورهای دیگه می شه که چی؟ درضمن من همونقدر از آمریکا و بوش متنفرم که از جمهوری اسلامی …

  30. ماهایا ۱۳۸۶-۰۵-۲، ۱۲:۳۰ ق.ظ

    درضمن اگه کسی ساده لوحه باشه این شما هستید .که فکر می کنید جمهوری اسلامی کعبه آماله. یعنی از شکنجه زندانی ها خبر ندارید؟ از کشتار دانشجوها خبر ندارید؟ از ربودن اصانلو بی خبرید؟ اینها روی ساواک رو سفید کردن …

  31. نانسی ۱۳۸۶-۰۵-۲، ۱:۱۷ ق.ظ

    این مطلب را از آقای ابراهیم نبوی خواندم به نظرم جالب بود.

    به این موضوع فکر کنیم که چرا یک انقلاب برای تغییر کشور حداقل باید ۵۰۰ نفر را بکشد و این خوب است، اما وقتی تغییری صورت می گیرد ولی در آن کسی کشته نمی شود، بد است؟ چرا نظامی که با اعتصاب سرکار آمده است، حق اعتصاب را به رسمیت نمی شناسد؟ چرا نظامی که با رفراندوم حکومت را در دست گرفته، حق رفراندوم را به رسمیت نمی شناسد؟ و چرا نظامی که با انقلاب سرکار آمده است، انقلاب را به رسمیت نمی شناسد؟ به نظر می آمد برنامه تلویزیونی « به اسم دموکراسی » که توسط تلویزیون آمریکا و با مشارکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود، اثبات می کرد که آمریکا برخلاف مزخرفاتی که ضدآمریکایی های دو نبش می گویند اصلا دنبال قدرت یافتن در منطقه نیست، اصلا دنبال نفت نیست، اصلا دنبال درگیری نظامی نیست، فقط دنبال آوردن دموکراسی به ایران و خاورمیانه است. و این برنامه تلویزیونی اگر می خواست توسط آمریکایی ها تهیه شود، حتما اینقدر تاثیر نمی گذاشت که حالا تاثیر گذاشته است.

    اگر می خواهید همه مطلب را بخوانید به این سایت مراجعه کنید:
    http://www.doomdam.com/archives/000272.php#more

  32. روزین ۱۳۸۶-۰۵-۲، ۵:۵۶ ق.ظ

    ببینم شما شکنجه گر هم هستی؟ اینطور که شما از شکنجه آدمها حمایت می کنی رفته رفته تبدیل به یک قصاب می شی . آفرین…

  33. Armin ۱۳۸۶-۰۵-۲، ۱:۰۲ ب.ظ

    salam be hameh
    man ye daneshjooyeh doktora hastam dar CANADA va 4 sal hast az iran kharej shodam va sali 1 bar miam iran.
    mikham az hamatoon ke iran ro az dakhelesh mibinid baradaraneh pishnahad konam ke bishtar motaleeh konid va faghat be TV Iran basandeh nakonid. khaheshan motaleeh konid va az in sadeh boodan dar biyayeed
    ghavi beshid, ba savad beshid va FEKR konid

  34. من ۱۳۸۶-۰۵-۲، ۱۱:۲۵ ب.ظ

    زهرا خانم

    بهتره به جای اینکه وقتتو صرف به سینه زدن سنگ جمهوری اسلامی کنی و کارهاشونو توجیه کنی یک کم بشینی و این نظرات رو بخونی شاید متوجه بشی. من میدونم که شما مقصر نیستی و مقصر حکومت و این جو شستشوی مغزی است که درست کرده… شایدم به خاطر شغلت مجبوری کمی پاچه خواری رو انجام بدی…

    این نهایت نادانیه که به این افراد بگی جاسوس, جاسوس کسیه که بر خلاف منافع ملتش به کشورش خیانت میکنه …

    حرف خنده دارتر دیگه ات اینه :”اگه شمام توی ایران فعالیتهای مشابهی بر ضد آمریکا داشتی به محض ورود به آمریکا توی زندانهای مخوف سیا می افتادی.”
    اولا سیا زندان نداره که کسی رو توش بندازن چه برسه به زندان مخوف! فقط در ایران و چند تا کشور عقب مونده دیگه هست که نهاد اطلاعاتش زندان داره…
    دوما هیچکس اصلا و ابدا در آمریکا به خاطر فعالیت مسالمت آمیز و صحبت کردن زندانی نمیشه. تو اگه یک کم زبان انگیسیتو تقویت کنی و اخبار آمریکا رو بتونی بخونی میفهمی که چه کارهایی تو آمریکا میشه و کسی هم کاری به کار کسی نداره . تنها موردی که دولت آمریکا برخورد میکنه اقدام مسلحانه است…

    آن کس که نداند و نداند که نداند …….. در جهل مرکب ابدالدهر بماند

  35. فروتن ۱۳۸۶-۰۵-۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ

    آفرین به “من”!

    خوب جواب این زهرای نادان و جاسوس را دادی.

    رفته رفته میرود یک جاسوس حرفه ای “نظام” شود این دختره ی نادان!

  36. بهنام ۱۳۸۶-۰۵-۵، ۱۲:۳۵ ق.ظ

    سلام زهرا. انشالله که خوبید.

    نوشتید چرا سوروس در آمریکا کاری نمیکنه؟ بگم که اشتباه فرض کردین. آقای جورج سوروس شخصا از سرسخت ترین مخالفان جورج بوش و نیو کانهای آمریکاییست و ملیونها دلار هم در انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا خرج کرد که بلکه جورج بوش در انتخابات شکست بخوره. در ضمن در روزنامه ها هم آگهی های تمام صفحه ای خرید که در آن از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده مخصوصا سیاستهای جنگطلبانه و امپریالیستی اش. به علاوه در وب سایت خود و مصاحبه هایش هم نظراتش رو همیشه با صراحت گفته.

    و اما بنیادش خرجهایی در ایران کرده که با اجازه و تایید مقامهای دولتی ایران بوده و معلوم نیست چرا یک دفعه پول گرفتن از سوروس چیز بدی باید محسوب شه. در ضمن طبعا حساب سوروس از حساب دولت آمریکا جداست و نباید آنچنان صحبت کرد که هردو یکی هستند و یک هدف دارن.

    نکته دیگر اینکه مقایسه ای با آمریکا انجام دادین در مورد شیوه برخورد با مخالفان. البته نقض حقوق بشر در آمریکا هم رخ داده و هم باز هم پیش میاد ولی میشه گفت مواردی از این نوع که در ایران عادی هست در آمریکا استثنایی هست . در آمریکا فعالیت سیاسی فرهنگی و دانشگاهی و غیره علیه دولت آمریکا جرم نیست و عملا هم معمولا کسی بخاطر آن حبس نمیشه حتی اگر شخصی این فعالیت رو در خاور میانه انجام داده باشه.

    ثالثا تا حالا سندی دال بر اینکه اسفندیاری و جمانبگلویی علیه نظام جمهوری اسلامی کاری انجام داده اند دیده نشده. ارتباط با آمریکایی ها صرفا جرم نیست ملاک این است که شخص دقیقا چه کاری انجام داده و چه قانونی رو شکسته. اعترافات اجباری هم ملاک نمیتونه باشه.

    با احترام
    بهنام

  37. بهنام ۱۳۸۶-۰۵-۵، ۱:۰۷ ق.ظ

    یک توضیح درباره اینکه گفتم که مواردی از نقض حقوق بشر که در ایران عادی هست در آمریکا استثنایی است. منظورم نقض حقوق شهروندان یک کشور توسط دولت همان کشور بود. البته جنایتهای آمریکا در کشورهای دیگر از مصادیق این گذاره نیست چون مردمشان طبعا شهروند آمریکا نیستند و هر بلایی میشه سرشون آورد (و اصولا جانشان از دیدگاه آمرییکاییها ارزشی ندارد).

    موارد دیگر ( مثل عباس عبدی و خیلی موارد دیگر) نشون داده که به طرف میگن که اگر اعترف کنه آزادش میکنن یا در مجازات تخفیف میدن و اگر اعتراف دروغین نکنه دمار از روزگارشون در میارن. آیا راه بهتری از تهدید برای بکار گرفتن هنر پیشه در فیلمای تبلیغاتی نیست؟

    در مورد اسفندیاری و جهانبگلو و غیره خیلی اسفناک است که قبل از محاکه از آنها تحت اجبار فیلم اعتراف تهییه کردن. کسی که جرمش در دادگاه ثابت نشده نباید باهاش اینطوری رفتار کرد و باهاش نمایش درست کرد. حالا هم که صحبت از مقایسه با آمریکا شد: خیر این یکی هیچ وقت در آمریکا اتفاق نیفتاده. نمونه های اعتراف دروغین تحت فشار در آمریکا رخ داده ولی هیچ وقت تبدیل به شوی تلوزیون نشده و این که در کشورم اینچنین میشه واقعا برایم مایه شرم و ناراحتی است.

    در ضمن اگر آقای جهانبگلو واقعا آنطور که گفتید جاسوس است چرا محاکمه نشد و بالاخره آزادش کردن؟

    و من الله التوفیق
    بهنام

  38. بهنام ۱۳۸۶-۰۵-۵، ۵:۴۳ ق.ظ

    سلام دوباره. من الان یه سری به وب سایت بنیاد سوروس زدم و دیدم مقاله ای داره درباره اینکه چطور صدام حسین با حمایت غرب علیه ایران عملیات شمیایی انجام داد. البته این مرام و شیوه جدیدی نیست. سورس سالهای زیادی هست که منتقد سیاست خارجی آمریکا بوده. بنیادش بیشتر مشغول به کارهای خیریه در کشورهای مختلف بوده. تمام فعالیتهاش هم روشن و غیر مخفی بودن و فعالیتهاش در ایران هم با اجازه دولت ایران انجام شده.

  39. Maryam ۱۳۸۶-۰۵-۸، ۶:۲۴ ق.ظ

    I really cannot believe that a person graduated from college can say what you said!! Actually these people especially Haleh Esfandiari did try to change Bush and other people like him minds about war specially with Iran.

    Do really exists some person who is not BASIJI and still believe in the lies that this government says????

  40. چنگیز ۱۳۸۶-۰۵-۹، ۱:۴۱ ب.ظ

    کجایی مشهدی قم بیبینم فقد میکنم

  41. NiLoOfAr ۱۳۸۶-۰۶-۳، ۲:۰۳ ق.ظ

    ببین من اولین باره اومدم تو وبلاگت مگه تو کارت نقد برنامه ها ومردمه.موضع خودتو مشخص کن.مرسی.زود جواب بده منتظرم خب….

  42. sogol ۱۳۸۶-۰۹-۲۵، ۶:۲۶ ق.ظ

    be nazare man nezame iran ye nezame vahshi

    va jenayat gar hast ke tanha honaresh tajavoz

    be zan ha mibashad

    age shoma zan hastid va az in nezam hemayat

    mikonid bayad begam baratoon motasefam .

  43. آمریکا + بنیادهای متخاصم + سوالات | زهرا ۱۳۸۷-۰۲-۱۹، ۲:۳۹ ق.ظ

    [...] (برای نمونه گرجستان) انقلاب مخملی به راه انداخت و الان یه دولت جدید اومده سرکار احساس شما از این جمله چیه؟! فکر می کنین [...]

نظر شما