با سهمیه بندی بنزین موافقید؟!!!

* خوب به سلامتی بنزین هم به قول روزنامه هم میهن شبانه سهمیه بندی شد. به نظر من مهمترین دلیلش یکی تحریم همه جانبه بوده و بعدیشم تهدید ایران به تحریم بنزین و آخریش کمبود ذخیره ارزی!
البته من خیلی از نظر اقتصادی سوادی ندارم و دلایل فوق رو از جانب یک فرد عامی (در اقتصاد) میگم! جالبیش به این بود که امروز من ۱۵ دقیقه با تاخیر به سرویس رسیدم ولی ۱۰ دقیقه زودتر رسیدیم بس که خیابونا خلوت بود. از این نظر چیز خوبیه ولی خوب به قول ما کامفیوتریها سهمیه بندی بنزین ساید افکت منفی زیاده داره! شاید اگه همین تاثیر منفی بنزین روی گران شدن همه چیز وجود نداشت به نظرم طرح خوبی بود…
تا همین جاشم چند تا از همکارامون سر صبحانه گفتن که سر راهشون دیدن که ملت پمپ بنزین ها رو منفجر کرده بودند و این یعنی وقوع فاجعه در روزهای آینده! (تا الان ۶ مورد به گوش بنده رسیده!!!)
در اینکه مصرف سرانه بنزین در کشور ما خیلی زیاده هیچ شکی نیست! ولی تو رو خدا بیاین ماشینهای فکستنی عهد بوق ما رو با کشورهای دیگه مقایسه کنین همچنین ترافیکهای بیشمار و روش موندن ماشینها توی این ترافیک و افتضاح بودن و مناسب به تعداد نبودن حمل و نقل عمومی! حالا بازم انتظار داریم این سرانه به استاندارد نزدیک بشه؟!

* حالا یک سوال:
با سهمیه بندی بنزین موافق هستید یا مخالف؟ و چرا؟! پیش بینی شما از اوضاع چند روز آینده چیه؟ (ببینم کیا واقع بین ترن)

* ماجرای بنزین - یک پیشنهاد:
قتی دومین کشور اوپک بنزین رو کوپنی می کنه، خیلی حرفه. البته مشکل مال امروز و دیروز نیست. این مشکل هم سابقه فنی طولانی داره، هم سابقه فرهنگی دیرین و هم از همه بدتر سابقه مدیریتی وحشتناکی داره که خیلی بدبخت و خاک بر سره! دولتمردان ایرانی از سال ها پیش، حداقل در سال های سازندگی و توسعه به اصطلاح سیاسی بعد از جنگ باید برای این بحران چاره ای پیدا می کردن.
آمریکایی ها و برزیلی ها برای مقابله با آلابندگی بنزین و کاهش نیاز به واردات سوخت از کشورهای خاورمیانه به شدت مشغول سرمایه گذاری بر تولید ااتانول (سوخت زیستی) از ذرت و نی شکر هستن. این کار در برزیل خیلی خوب جواب داده و آمریکایی ها هم خوب جلو می رن.
حالا نوبت ماست. چرا باید نفت مملکت رو به بنزین تبدیل کنیم و به جای کسب درآمد بسوزونیم و هوا رو آلوده کنیم؟ ما در خلیج فارس یک سفره عظیم گاز مشترک با قطر داریم. قطری ها سال هاست دارن از این گاز بهره برداری می کنن و ما سال هاست با بوق و کرنا داریم از راه اندازی فازهای یک و دو و سیزده و چهارده … پارس جنوبی صحبت می کنیم و کاری هم نکردیم. این گاز لعنتی ما دو مشتری عمده هندی و پاکستانی داره که سالهاست برای ما عشوه هندی میان و هنوز که چیزی عابدمون نشده. گاز رو هم که اگر نفروشی و استفاده نکنی، قطری های عزیر نوش جون می کنن. پس چه باید کرد؟
می توان با بهره گیری از ذخایر گاز از ظرفیت پتروشیمی پارس جنوبی برای تولید اتانول استفاده کرد و همزمان خودروهای ساخت داخل رو دوگانه سوز کرد تا قابلیت سوزوندن سوخت زیستی رو داشته باشن. این هم برای محیط زیست بهتره، هم ارزون تر تموم می شه. 

۳۹ نظر

  1. ساده ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۱۱:۱۷ ق.ظ

    ما ماشینمون با انرژی هسته ای کار میکنه مشکلی هم نداره!

  2. ماکان ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۱۱:۲۳ ق.ظ

    ببین بهره گیری از ذخایر گاز پارس جنوبی چیزی نیست که دولتمردان ایران نخوان….بلکه موانع زیادی در این راه هست…اولا که خوب چند سالی هست که سرمایه گذاری شروع شده…دوما دولت نمی تونه همه بودجه خودش رو اونجا صرف کنه و سرمایه گذاران خصوصی ایران توانایی کارای میلیار دلاری رو ندارن و سرمایگذار خارجی هم با ناز میاد و تحریم هم مانع هست….بعدش این گازی که در ماشین ها مصرف میشه همون گازی نیست که از چاهها بهره برداری میشه…باید یه سری تبدیلات روش انجام بشه که تکنولوژیش هنوز تو ایران کامل نیست و در این قسمت هم ما محتاجیم……..بعدش حالا گاز هم بطور کامل تبدیل بشه ما بحث انتقال این ال ان جی ها یه بحث دیگه هست…

  3. ماکان ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ

    ۱۰۰ % با سهمیه بندی موافقم….

  4. صادق جم ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

    به نظر من نفس عمل خوب است اما برای خوب! چون اگر این کار را در کشور درهم برهم ما اجرا کنیم، در حقیقت بیشتر برهمش زده ایم!

  5. افشین ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۱۲:۱۸ ب.ظ

    سلام، به نظر من دادن کارت سوخت به صاحبان خودروها کار خوبی بود چون قسمت زیادی از بنزین به خارج از کشور قاچاق میشه یعنی بهتر بود سهمیه بندی تا اول مهر به عقب میفتاد تا شرایط و مقدار مصرف بنزین برای هر خودرو معلوم میشد مقدار سهمیه ای که الان تعیین کردند واقعا کمه و این حتی برای کسایی که استفاده محدود از ماشین خودشون دارند هم کافی نیست من مطمئنم آدمای ثروتمند همچنان با خریدن ماشینهای یدکی جهت استفاده از کارت سوختشون بدون هیچ مشکلی به کاراشون میرسند و فقط افراد با درآمدهای متوسط و ضعیف متضرر میشن. یه مسئله دیگه که منو آزار میده اینه که چرا هر کاری توی این مملکت قراره انجام بشه تو دقیقه نود اعلام میشه چرا اینقدر به مردم بی اعتماد هستند چرا مقدار سهمیه و زمان شروع این سهمیه بندی از قبل برای مردم معلوم نیست من مطمئنم که مافیای قاچاق سوخت بی ارتباط با برخی آدمای با نفوذ نیست حتی مطمئنم از اینا برمیاد که تو این مدت که خلق الله با کارت سوختشون بنزین میزدند هم جزو سهمیه شون منظور بشه نمیدونم چرا اینقدر به مردم دروغ میگن؟ من که آینده خوبی واسه این قضیه متصور نیستم! کلاً با سهمیه بندی این مدلی موافق نیستم

  6. مژگان ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ

    من با سهمیه بندی مخالف! چون بنظرم دولت میخواد تو همین کی دوماه اینده یا کمی بیشتر میزان مصرف بهینه مردم واندازه بزنه بعدش هم بنزین به نرخ ازاد وهم بزاره ….کاش مردم تو این مدت بیشتر مصرف کنن که دولت نتونه اینکاررو بکنه

  7. منتظر ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۲:۲۲ ب.ظ

    سلام. به نظر من باید طی یه برنامه چند ساله (مثلا ۵ ساله) قیمت بنزین رو به واقعیت نزدیک کرد. این موضوع کمی بار تورمی داره که در مقایسه با تورم فعلی چندان زیاد نیست. البته این نظر یه نظر رویایی هست چون مجلس تو این سه ساله دقیقا برعکس عمل کرد و با طرح تثبیت قیمتهاش دل مردم رو شاد کرد!!!

  8. مسعود ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۳:۴۸ ب.ظ

    تو یاسوج پمپ بنزین ها رو اتیش زدن

  9. کلیک ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۶:۴۴ ب.ظ

    نا آرامی در تهران…

    بسیاری از بلاگرها در مورد به  آتش کشیده شدن پمپ های بنزین  و نا آرامی در تهران شایعات……

  10. homayun ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۷:۵۲ ب.ظ

    bi shouriye mardome ma hamin jast ke vase eteraz pomp bezin atish mizanand. hala baraye in mardom to biya benzin sarfe juyy kon ke chi?

  11. soon ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۸:۵۶ ب.ظ

    این نظریه اتانولی شما الان اصلا اولویت ما نیست. قضیه صدور گاز به هند و پاکستان اون هم با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده اش، یه جورایی همون بازیه سیاسیه ۲۰ سال پیش روسهاست که همسایه هاشونو معتاد گازشون کردن، تا هر وقت زبون درازی کردن، شیر گازشون رو ببندن تا ادب شن.
    اما اگه ما توی این چند ساله که این همه انرژی هسته ای مون رو کردیم تو بوق و کرنا، با بودجه ای خیلی کمتر از اون پالایشگاه میساختیم، الان نباید نگران اون ۴۰% بنزین وارداتیمون بودیم.

  12. soon ۱۳۸۶-۰۴-۶، ۹:۰۳ ب.ظ

    اینکه ما چرا بنزین وارد میکنیم هم اینه که تقریبا از اول انقلاب تا الان پالایشگاه تولید بنزین جدیدی نساختیم. و خوب بدیهیه که مجبوریم بنزین رو بشکه(۲۲۰ لیتر) ای ۵۰ هزار تومان بفروشیم، بعد بنزین رو لیتری ۵۰۰ تومان ازشون بخریم.
    الان سایپا روزی ۲۳۰۰ خودرو و ایران خودرو هم ۲۰۰۰ خودرو و بقیه هم روی هم دیگه تقریبا روزی ۵۰۰۰ تا خودرو میریزن توی این مملکت. خیابون سازی مون با سرعت حلزون پیش میره، هر پل هوایی مون ۲ سال طول میکشه ساخته شه! هر خونه یک طبقه خراب میشه و جاش چهارطبقه دو واحدی ساخته میشه، به ازای هر واحدی هم که پارکینگ نداره، ۴۰۰ هزار تومان به شهرداری خلافی میده تا جواز بگیره. خلاصه که خرتوخر عظماییه! همه چی به همه چی میاد.

  13. یک کلام سندی ۱۳۸۶-۰۴-۷، ۱۲:۳۶ ق.ظ

    ey baba az sahmiye chi begim?

    chi gozashte baramun ke bekhaym harf bezanim?

    kojaye donya ro didi ke ye javane 19 sale az mamlekatesh gelegi kone?
    vaghean chera bayad bezarim intori beshe?

    gorim ke harf zadim
    kiye ke harfemune gush bede?
    un taksiye bad bakhti ke nune zano bachasho az rahe taxi dar biare bayad ba ruzi 2 litr chekar kone?
    aya hameye in harfa javab nadaran?
    ta key bayad in mamlekat be in vaz bemune?
    SARE TOAM DARD OVORDAM BEKHODA
    be omide azidiye hameye maha va rahat shodan az share akhundaye arab dust

    DAR OJ HAMCHON OGHAB

    با ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی

  14. شوکین ۱۳۸۶-۰۴-۷، ۷:۴۲ ق.ظ

    با سلام
    در مورد علت سهمیه بندی دو بحث مطرح است . ۱- یک راهکار برای رفتن به سمت حذف سوبسید انررژی که یکی از شرایط اصلی پیوستن به wto می باشد و در گذشته هم مطرح بوده است . ۲-مساله تحریم سوختی
    آنچه به نظر میرسد اینست که دلیل بیشتر عامل دوم است لذا در این صورت بحث موافقت و مخالفت منتفی است و امری است ناگزیر.
    در مورد مصرف گاز هم موانعی وجود دارد و بحث به سادگی که مطرح شده نیست ، توسعه تجهیزات تبدیل و توزیع گاز که هزینه براست و…از طرف دیگر موتورهای دوگانه سوز از انجا که پایه بنزین هستند و دمای احتراق گاز از بنزین بیشتر است با استهلاک زیاد مواجه میشوند و…

  15. یه مرد امیدوار ۱۳۸۶-۰۴-۷، ۲:۰۰ ب.ظ

    من هم با سهمیه بندی موافقم. هرچند نه با شیوه اعلام کردنش. اما معتقدم این‌کار بایست روزی انجام می‌شد

  16. یک دوست ۱۳۸۶-۰۴-۷، ۱۰:۴۷ ب.ظ

    سلام
    ۱) اون موقعی که داشتند به جای ساخت پالایشگاه ، نفت می فروختند دقیقا موقعی بود که دم از گفتگوی تمدن ها می زدند و این آقایی که تا حالا بهش اعتماد داشتم همون آقای گفتگو ی تمدن ها به قول یکی گفتمان لامسه ای رو شروع کرده و با خانومای ایتالیایی دست میده پس معلومه که اون موقع چقدر ویولن زده که صداش الان داره در میاد مثل همینی که ما حتی نمی تونیم بنزین خودمونو تولید کنیم
    ۲)این روش های سهمیه بندی و کارتی و این حرفا فقط مسکنه ولی برای الان کشور راه دیگه ای وجود نداره هرچند سخت و نا ممکن ولی تنها راه عملی موجوده راه حل اصلی ساخت پالایشگاه و افزایش حمل ونقل عمومیه که تازه داره درست حسابی روش کار میشه و تا جواب بده خیلی کار میبره
    ۳)یکی گفته بود این سهمیه اصلا کافی نیست ولی من مشکلی باهاش ندارم من هفته ای ۲۰ لیتر مصرف میکنم و برام کافیه تازه فقط تا دانشگاهم ۲۰ کیلومتر راه دارم به نظر من اگر درست مصرف کنیم مشکلی ایجاد نمی کنه ولی برای تاکسی ها نمیدونم که کافی هست یا نه چون این پیکانهای فسیل شده مصرفشون خیلی بالاست
    موفق باشید

  17. بیپن ۱۳۸۶-۰۴-۸، ۱۲:۲۲ ق.ظ

    —–
    زهرا خانوم حالا چرا واسه ما چس کلاس میزاری چت با یک زن آمریکایی ..ببین این کار هارو خودمون کهنه کردیم عزیز
    در ضمن جواب منو ندادین منظورم جواب نظر در مطالب قبلی دادم
    ———– اینم نظرم
    درود بر شما. زهرا جووون
    ————————

    زهرا خانوم من موندم ربط(چه ربطی به هم داره) اون مطلبی که به سپاهان لعنت دادین وبا این
    ماجرای من ودختر همسایه رو حتما برام ایمیل کنید
    —————
    اونجای مطلب که این کارها رو یه جور خیانت به همسر آینده دونستی برام
    جالب بود.
    (حالا شما فکر میکنی اون همسر آینده شما پاستوریزه است/ نه بخدا دارین سر خودتون کلاه میزارین)
    زمونه نامرد شده دوست من
    ———
    راستی چشمم به نظرات یکی از دوستان افتاد که برام جالب بود
    **
    امیر :
    ژوئن ۴, ۲۰۰۷ @ ۹:۴۲ am

    سلام
    تو چرا ازدواج نمیکنی؟ لطفا تو یکی از پست ها راجه به این موضوع بنویس

    امیر

    **
    ————
    جواب من به این دوست _ زهرا خانوم هم دوست داره ازدواج کنه ولی باید یکی بیاد خواستگاری وپا پیش بزاره .تو این دوره زمونه زن زیاد شد ونسل مرد در حال انقراض است(کاش رسم بود در این شرایط بحرانی دختر خانومها میرفتن خواستگاری ) تاحالا قول میدم زهرا خانوم هم عروس شده بودن .مگه نه
    در آخر ازت معذرت میخوام در مورد همه چیز اینو بخون خوشحالت میکنه
    ///////
    جشنواره فیلم اصفهان: ۱- یک تکه نان برای ده نفر ۲- تا حالا موز خوردی ؟ ۳- ده نفر زیر یک چتر ۴- من اصغر ۱۵ تومان دارم ۵- دیشب پیتزا خوردم آیدا .

    ///////
    من بیژن ناصری ۱۹ ساله از مشهد

    موفق باشی

    خداحافظی

  18. م. ۱۳۸۶-۰۴-۸، ۵:۳۲ ق.ظ

    ۱۲ تا رو آتیش زدن
    به هر حال باید این اتفاق می افتاد…اونطور که یکی از اقتصادانهای مجلس می گفت قرار بوده این اتفاق سال ۸۳ بیفته…یعنی مجلس ششم دولت خاتمی رو موظف کرده بود ….که او عملا کاری انجام نداد…
    من موافقم…و دلیل این کارهای احمقانه ی این عده رو نمی دونم…پول خودشون رو دارن به باد میدن…الان هر بچه ی دو ساله یه ماشین زیر پاشه
    و مدام مشغول ولگردی.این یکی از دلایل افزایش مصرف….ثانین برای من جالب بود مردم تهران خیلیهاشون حاضر نیستن ۱۰۰ تومن بدن به این اتوبوسهای خصوصی و انگار خیلیشون اتوبوس رو فقط دولتی قبول دارن…حاضرن ماشین خودشون رو بیارن ولی ۱۰۰ تومان پول اتوبوس ندن…راستش خیلی مسخرس وقتی مثلا با ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان شما از امام حسین تا آزادی میتونید بیاید باز از ماشین شخصی استفاده کنید
    اینجا(شهر ما)باز مردم عین چی ماشین ریختن تو خیابون ، مردمی که الاغ سوار بودن هر کدوم یه دونه سمند انداختن زیر پا و…بگذریم
    ….البته طرح یه نواقصی داره
    منتهی من دلم برای خودم میسوزه و مملکتم که برخی حاضرن بخاطر جناح خودشون دست به هر کاری بزنن حتی مشکل ایجاد کردن برای کشور… حتما میدونی بعضی از همین افراد جناحی که قبلا نماینده هم بودن میرن تلاش میکنن برای تحریم بیشتر ما ….و عده ای که هی میگفتن چرا دولت تاخیر کرد …چرا سهمیه بندی نشد و…. حالا میگن بخورید از این سهمیه بندی

  19. علی از کردستان ۱۳۸۶-۰۴-۸، ۳:۲۴ ب.ظ

    سلام
    به نظر من ستم بزرگی است چرا ؟
    چون بار این سهمیه بندی رو دوش طبقه ی بد بخت ایران می افته
    من بازاری در صد سود فروشم را بالا می برم تا گرانی بنزین را جبران کنم.کدام ماشین هست که راه بره و با سه لیتر روز را سر کند ؟ناچار بازار آزاد باز می شه و قیمت های ان چنانی! کرایه ماشین سر سام اور و…
    قرار بود پول نفت بیاد رو سفره مردم!؟خنده داره!بنزین هم رفت
    نمی دانم این همه منابع برای ملت چه سودی دارد اگه در وضع زندگی شون موثر نباشه؟

  20. مهدی ۱۳۸۶-۰۴-۸، ۳:۴۶ ب.ظ

    یلام.
    سهمیه بندی بنزین چیز خوبیه.به شرطی که یک مدت بعد بنزین رو پیش فروش نکنن.می دونی که چی میگم؟؟

  21. kamrad ۱۳۸۶-۰۴-۹، ۹:۱۸ ق.ظ

    داشتم فکر میکردم که اگه سهمیه بندی خوب نیست پس چی خوبه!؟ ببین تا وقتی که فکر دولت مردان برای حل هر مشکلی فشار آوردن رو ملت باشه همینه که میبینی! مثلا میخوان ترافیک رو حل کنند میان مردم رو محدود میکنند (زوج و فرد) نمیان به ایران خودرو گیر بدن یا به راه سازی یا به سازمان حمل و نقل عمومی. برای آلودگی هوا نمیان به خودروسازان فشار بیارن. برای مصرف کمتر بنزین نمیان به خودروسازان گیر بدن که ماشین استاندارد بسازه ،یا همین دوگانه سوز کردن چند بار پشت گوش انداختن؟ حالا مردم مگه میتونن این کارو کنند؟ دولت تنها راه نجات خودشو فشار آوردن به ملت میدونه و بس. تا موقع ای که شما مجبور باشی ماشین بی کیفیت را چند برابر قیمت ماشینهای روز دنیا بخری، و امثالهم… همینه که میبینیم.

  22. رضا ۱۳۸۶-۰۴-۱۰، ۳:۲۶ ق.ظ

    اولا سلاح مملکت خود خسروان دانند من زیاد اهل سیاست نیستم
    خدا کند به نفع مردم باشد ۰ فقط نمی دانم بین گران شدن بنزین و
    کارت اینترنت چه رابطه ای است چند روز قبل برای خرید کارت مراجعه کردم دیدم ۵۰۰ تومان گرانتر شده دلیلش راپرسیدم گفتند بنزی لیتری ۲۰ تومان گرانتر شده حالا من نفهمیدم ماجرا چیست ۰ بعضی ها واقعا
    دارند سوء استفاده میکنند ۰ قربا شما رضا

  23. باتی ۱۳۸۶-۰۴-۱۳، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    اصلاً موافق نیستم
    خاک بر سر احمدی نژاد با این کارهاش بهتر بود همون جا کنار پدرش آهنگری یاد می گرفت تا نیاد اینجا کس شعر بگه.
    fuck you احمدی نژاد

  24. باتی ۱۳۸۶-۰۴-۱۳، ۱۰:۲۳ ب.ظ

    گر رهبر قومی مرغابی بود
    بر سر آن قوم رسوایی بود

  25. رامین .ت ۱۳۸۶-۰۴-۲۲، ۸:۲۵ ق.ظ

    با سلام
    از اینهمه بی تفاوتی واقعا متاسفم نفت که سرمایه ملی ماست در خاک خودمان سهمیه بندی میشه عوضش با بقیه و پول مازادش خرج حزب االه لبنان تا کی مردم ما باید تاوان ندانم کاری هاو سیاست گذاری های غلط این دولت را بپردازه مردم به فکر خودتان نیستید لااقل به فکر نسل آینده باشید
    با تشکر

  26. امین ۱۳۸۶-۰۴-۲۸، ۶:۲۸ ق.ظ

    من موافقم. البته اگه مردم همکاری کنند و گرنه سهمیه بنزین یک لیتر در ماه هم که بشه باز درست نمیشه.

  27. علی ۱۳۸۶-۰۵-۱۰، ۹:۲۳ ب.ظ

    بحث بنزین را ول کنید به گاز بچسبید چون قرار است گاز ایران به قیمت کمتر از قیمت تمام شده به هند صادر بشه!!!!!!!!!!!!!!!

  28. علی ۱۳۸۶-۰۵-۱۰، ۹:۲۵ ب.ظ

    قیمت گاز صادره به هند قرار است ۲۵ درصد کمتر از قیمت ۲۰ سال پیش باشه!!!!!!!!!!!!!

  29. عباس ۱۳۸۶-۰۵-۲۴، ۱:۱۱ ب.ظ

    با سلام
    حکایت مملکت ما مثل آدمیه که زن و بچه خودش رو گرسنه نگه میداره تا شکم دشمناشو سیر کنه تا با ظاهر سازی و مثبت نمائی برای خودش اعتبار جذب کنه آدم تو کار این خلق میمونه با این افکارشون …
    ۱ وقتی نصف مردم کشور خودمون مستاجر هستند دولت به اصطلاح جمهوری اسلامی برای مردم سنگال و لبنان و افغانستان و …. منزل مسکونی میسازد ( برای هر لبنانی مبلغ دوازده ملیون تومان وام بلاعوض توسط دولت ایران پرداخت شد)
    ۲ وقتی ما برای مصرف خودروهای خودمون سوخت (بنزین گازوئیل و گاز) نداریم آیا بهتر نبود پله های ترقی رو یکی یکی بالا میرفتیم نه اینکه یکدفعه از پله اول به پله آخر میپریدیم و اینطور مثل خر در گل میماندیم
    در هر صورت اثرات سهمیه بندی بنزین در روزهای آینده کاملا نمایان میشود
    آخر با زور چماق و بزن بگیر کردن مردم به بهانه های مختلف از جمله مبارزه با اراذل واوباش - مبارزه با بد حجابی و امثالهم و گرفتن نتق مردم که این حکومت جمهوری نیست بلکه همان حکومت دیکتاتوری با الفاظ جدید است
    بهر حال خلاصه کلام بنده این است (( خلایق هر چه لایق ))
    تا موقعی که رای میدهید باید منتظر این نوع کارها و بدتر از این هم باشید.

  30. محمد ۱۳۸۶-۰۶-۷، ۵:۱۴ ب.ظ

    بهتره یه سایت درباره یه ثبت نام برایه دوگانه سوز کردن خودرو ها بگین

  31. یه بدبخت وابسته به ماشین با 3 لیتر ۱۳۸۶-۰۶-۲۵، ۸:۳۴ ق.ظ

    خوب همه را از کار انداختند

  32. میهن دوست ۱۳۸۶-۰۷-۳۰، ۱۱:۵۱ ب.ظ

    به نظر من سهمیه بندی بنزین مثل سرعت گیرهای جاده های داخل شهری جلوی پیشرفت را خواهد گرفت
    توضیح : سرعت گیرها به جای پل عابر پیاده عمل می کنند هم وقت عابران و هم وقت راننده ها را می گیرند .

  33. ناشناس ۱۳۸۶-۰۸-۱، ۱۲:۵۸ ب.ظ

    عالیه

  34. میونل از لوشان جلس ۱۳۸۶-۰۸-۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ

    سانسور شد

  35. میونل از لوشان جلس ۱۳۸۶-۰۸-۷، ۱۱:۱۸ ب.ظ

    سلام زهرا خانوم . حالا دیگه حرفای مارو سانسور می کنی خواهر .
    دروغ نگفتم که . راست راست بود خواهر .
    باشه دل منو شکستی الهی موش به این وبلاگت بزنه .
    خوب چی کار کنم ۱۰ میلیون تومان دادم ماشین خریدم بیکار مونده تو خونه . نه بنزین دارم نه گاز سوزه . والا … آدم می سوزه .
    حالا تو هم سانسور کن . باشه منم خدائی دارم .

  36. یوسف کردی ۱۳۸۶-۰۸-۱۰، ۱۱:۱۲ ق.ظ

    سانسور شد

  37. مهدی ۱۳۸۶-۰۹-۱۱، ۱۱:۰۰ ق.ظ

    قربون احمدی نژاد با این عقلش

  38. R ۱۳۸۶-۱۲-۱، ۱۱:۰۱ ب.ظ

    کاشکی آدما کمی منطقی بودند اگر سهمیه بندی بنزین و تغییر سوخت ماشینها کار بدی هستش پس چرا خیلی از کشورها این کار را انجام داده‌اند. واقعا باید از دولت به خاطر شجاعتش تشکر کرد این کار بزرگترین اصلاحات اقتصادی در کشور بود که نتیجه بعدا معلوم میشه وقتی این پول صرف آبادنی کشور بشه انشا الله

  39. نازک نارنجی ۱۳۸۷-۰۱-۲۰، ۹:۱۴ ب.ظ

    به نظرم کار فوق الاده مزخرفی است……

نظر شما